home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Model 3
 
Polako počinju da dolaze prodajne brojke s evropskih tržišta, a prve informacije su alarmantne za Teslu. Marka električnih automobila, koja je bila na putu da osvoji svet, u Evropi nailazi na sistematsko odbacivanje. U Francuskoj je prodaja pala za 67 posto u maju u odnosu na prethodnu godinu.

Kako piše Revija HAK, u Francuskoj je ukupno tržište automobila palo za 12 posto, što je podatak koji kod proizvođača automobila izaziva zebnju. Ipak je reč o jednom od najvećih tržišta u Evropi. Ali i na takvom tržištu koje se hladi, zabrinjavajuće su Tesline brojke, a neke informacije govore da američku marku čekaju katastrofalne informacije i s ostalih evropskih tržišta.

Divovi poput Toyote, Volkswagena i Stellantisa su takođe u problemima u Francuskoj. Toyota je u maju u Francuskoj izgubila 25 posto. Dramatično, ali ne i na nivou Tesle.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla

Tesla više nije prvi izbor za vozače električnih automobila

Tesla je godinama bila sinonim za električne automobile. Zahvaljujući inovacijama, jakom marketingu, ali i harizmatičnom vođstvu Ilona Maska, kompanija je dominirala tržištem električnih vozila. Ali čini se da ta čarolija polako bledi.

Prema najnovijem globalnom istraživanju švajcarske banke UBS, kompanija Tesla više nije prvi izbor za većinu kupaca koji planiraju prelazak na električni pogon. Broj onih koji je percipiraju kao najpoželjniji električni brend pao je s 23 posto u 2022. godini na samo 18 posto u 2024.

U izveštaju se navodi da je pad vidljiv na gotovo svim ključnim tržištima, a posebno zabrinjavajuća situacija je u Kini, koja je najveće i najbrže rastuće tržište električnih vozila. Tamo je kompanija Tesla pala sa 30 na samo 14 posto udela po preferencijama kupaca, što je manje od polovine nekadašnje vrednosti. Ali ni zapadne zemlje nisu izuzetak. U Sjedinjenim Američkim Državama, Teslinoj rodnoj i donedavno najjačoj bazi, privlačnost brenda je pala s 38 na 29 posto. U Evropi se sličan trend nastavlja, "popularnost" im je pala s 20 na 15 posto.

Kako navodi Jutarnji.hr, pad Tesline dominacije se poklopio s usponom kineskih proizvođača poput BYD-a, Geelyja i sve ambicioznijeg Xiaomija. Njihova vozila postaju sve naprednija, bolje opremljena i najvažnije - povoljnija. U aprilu 2025. BYD je po prvi put prestigao Teslu u prodaji električnih automobila u Evropi. S 7231 prodatih primeraka i rastom od 169 posto u odnosu na godinu ranije, BYD je pokazao da zna da igra i na evropskom terenu. U istom periodu, Teslina prodaja je pala za 49 posto - na 7165 vozila.

Analitičari UBS-a upozoravaju da Tesla više ne prednjači ni u tehnologiji. Iako je i dalje u vrhu po dometu baterija i mreži punjača, konkurenti brzo sustižu. Softverski sistemi, autonomna vožnja i integracija s pametnim uređajima više nisu Tesline ekskluzive. Kineski proizvođači ulažu u istraživanje i razvoj, a evropske marke poput Volkswagena, BMW-a i Mercedesa sve više prilagođavaju električne modele lokalnim ukusima i potrebama.

Još jedan važan faktor pada Tesline popularnosti, posebno u Evropi i SAD-u, jeste sve kontroverzniji imidž Ilona Maska. UBS otvoreno navodi da je percepcija Tesle u Evropskoj uniji narušena upravo zbog Maskove javne prisutnosti. Njegove objave na društvenim mrežama, politički komentari te povezanost s Trampom, nisu po volji evropskim kupcima.

UBS navodi da brend još ima snažno prisustvo, ali više nije dominantan niti u percepciji niti na tržištu. Ako ne želi da završi kao nekadašnji pioniri koji su ignorisali konkurenciju i promene u navikama potrošača, Tesla mora da reaguje - i to brzo.

Izvor: Jutarnji.hr



čitanja : 256



Komentari