home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Bugatti Tourbillon
 
Tourbillon je radikalni odmak od Veyrona i Chirona. Novi model je napustio W16 motor s četiri turbo punjača i koristi atmosferski motor. Cosworth je pomogao u razvoju motora, koji ima zapreminu od 8,3 litra i impresivno nisku masu. Težak je samo 252 kilograma, što je oko 42 posto manje od motora u Chironu.

Inženjeri Bugattija i Coswortha su postigli značajno smanjenje mase i uklanjanjem četiri turbo punjača. Mate Rimac je za časopis Top Gear rekao da ne vidi smisao korišćenja turbo punjača u hibridnom supersportskom automobilu, tvrdeći da hibridna komponenta kompenzuje gubitak snage, a istovremeno pruža prednosti elektrifikacije. U Tourbillonu se nalazi velika baterija bruto kapaciteta 24,8 kWh, dovoljna za domet od 70 kilometara samo na struju.

– Vozio sam ih sve i stvarno ne razumem. Zašto biste imali hibridni pogonski sklop s turbo motorom? Turbo motor je sam po sebi kompromis, zar ne?

Kako navodi Revija HAK, Rimac je otkrio da je uklanjanje quad-turbo sistema rezultiralo gubitkom od 600 KS. Međutim, tri elektromotora to kompenzuju, isporučujući ukupno 800 KS. Motor s unutrašnjim sagorevanjem ima 1000 KS, Tourbillon je snažniji od svojih prethodnika i na kraju lakši. Osim što nema turbo punjača, ušteda na težini dolazi i od novog oslanjanja koje je 45% lakše, zahvaljujući 3D printovanju. Celi automobil ima 1995 kilograma sa svim tečnostima i punim rezervoarom goriva.

Izvor: Revijahak.hr / Top Gear

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Bugatti



čitanja : 267



Komentari