home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Servis
 
Prema nedavnom istraživanju koje je MOL Grupa sprovela u šest zemalja Centralne i Istočne Evrope, prosečna starost vozila dostigla je ili premašila 12 godina, a skoro polovina ispitanika (48 odsto) vozi automobile starije od deset godina. I pored toga, većina vozača ne smatra da su njihova vozila „stara” – 44 odsto navodi da njihov automobil „više nije nov, ali nije ni star”.

Istraživanje – zasnovano na odgovorima više od 1.700 članova MOL Move programa lojalnosti iz Srbije, Mađarske, Češke, Slovačke, Rumunije i Slovenije – ispitivalo je navike u održavanju automobila i stavove prema premium gorivima.

Zvanična statistika EU pokazuje da prosečna starost vozila iznosi 15 godina u Mađarskoj, 15,5 godina u Rumuniji, 15,1 godinu u Slovačkoj i 16,2 godine u Češkoj. Mnogi vozači ili potcenjuju ili ignorišu stvarnu starost svojih automobila. Na primer, u Mađarskoj više od polovine ispitanika (54 odsto) veruje da je njihovo vozilo i dalje novo ili barem nije staro – iako gotovo dve trećine (62 odsto) vozi automobile starije od 10 godina. U Srbji, ispitivani korisnici MOL Move programa lojalnosti kažu daje prosečna starost njihvoih automobila 13,8 godina.

Istraživanje je takođe otkrilo da skoro polovina vozača u regionu ne planira da zameni svoje vozilo u narednih pet godina – bez obzira na njegovu starost. Alarmantno je što je svaki deseti ispitanik (10 odsto) naveo da trenutno ne može da priušti čak ni manju popravku. Ovaj nedostatak finansijske fleksibilnosti i odlaganje održavanja predstavljaju značajne bezbednosne rizike na putevima regiona.

U tom kontekstu, dostupni i svakodnevni alati koji pomažu u produženju veka trajanja vozila postaju sve važniji — kao što je upotreba premium goriva. U celom regionu, 64 odsto vozača koristi premium goriva bar jednom, a 30 procenata njih to čini četiri ili više puta u deset točenja.

Prema zvaničnoj statistici, prosečna starost automobila u Srbiji je veća od 17 godina. Uz to, studija pokazuje da su vozači u Srbiji, u poređenju sa ostalima u regionu, najmanje u mogućnosti da izdvoje dodatna sredstva za popravku automobila. Zato je vozačima u našoj zemlji najvažnije da im automobil bude pouzdan što duži vremenski period i da ga što duže koriste bez većih kvarova.

Izvor: Politika.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / AK Kompresor



čitanja : 208



Komentari