
Ako sve bude kako treba, to bi bila prva nova Celica u skoro dve decenije. Međutim, to je veliko „ako“, a model navodno nije dobio zeleno svetlo – barem za Sjedinjene Države. Uz to, Kuper Eriksen, viši potpredsednik za planiranje proizvoda i strategiju Toyote Motor u Severnoj Americi je rekao i ovo: „Radimo na proizvodu koji bi teoretski mogao da nosi ime Celica, ako možemo da shvatimo kako da to izvedemo i ako bude odobren.“
Eriksen međutim nije želeo da ulazi u detalje. U izveštaju se takođe pominje da su rukovodioci Toyote odbacili tačnost nezvaničnih rendera koji kruže internetom, sugerišući da pravi dizajn ide drugim putem. Dodaje se da su prototipovi i konceptni materijali već prikazani dilerima, a test vozila trenutno procenjuju pogonske sklopove.
Zanimljivo je da automobil možda neće biti električni. Kako je Eriksen objasnio, „Akio [Tojoda] je rekao da je, kada su u pitanju specijalizovani GR proizvodi, veoma teško replicirati taj emocionalni osećaj vožnje na stazi sa nečim drugim osim tradicionalnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem.“ Dalje je sugerisao da bi to moglo biti „nešto što nema električni pogon“.
Navodno je razvoj odvijan u Japanu, tako da američki zvaničnici navodno ne znaju mnogo o automobilu – ili barem ne govore mnogo. Bez obzira na to, čini se da žele da model dođe u SAD.
Naravno, postoje pitanja o cenama i pozicioniranju. Dok se Supra povlači, GR86 je još uvek relativno mlad, a zvaničnici su nedavno nagovestili da će u budućnosti biti i model treće generacije.
Toyota Celica iz 2005. godine je koštala 19.830 dolara, što je, uz korekciju inflacije, otprilike 33.400 dolara u današnjem novcu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs