
Svi električni automobili imaju sistem upravljanja baterijom koji ne samo da kontroliše isporuku ili potrošnju energije, već i obezbeđuje da temperatura bude ujednačena u svim ćelijama. Međutim, kada se temperatura poveća u jednoj ćeliji, obično se širi na druge te potencijalno može da izazove požar.
Nemačka marka ugrađuje baterije unutar posebno konstruisanog aluminijumskog kućišta koje deluje kao zaštitna barijera, apsorbujući sile, a nakon nedavnog testa, Porsche je objavio brzinu bočnog udara kada bateriju možete otpisati.
Na primeru električnog modela Macan, to se dešava pri brzini od samo 32 km/h, prenosi Jutarnji.hr.
Uprkos savršenoj otpornosti na vremenske uslove i kontroli oštećenja baterije, Porsche ih radije baca u otpad, s uputstvima trgovcima da ih ne otvaraju ni popravljaju. Nemačka marka to opravdava činjenicom da su ‘dugoročne posledice nepoznate, pa je najbolje igrati na sigurno‘.
Veliki problem za kupce koji su u tom slučaju prisiljeni da plate punu cenu nove baterije u iznosu od gotovo 10.000 evra, piše Motor.es.
Izvor: Jutarnji.hr / Motor.es
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche