
Pozivajući se na Udruženje proizvođača i trgovaca motornih vozila (SMMT), Velika Britanija je u aprilu proizvela samo 59.203 vozila, što je najniži mesečni nivo od 1952. godine, osim nekoliko meseci zaključavanja tokom pandemije 2020. godine.
Kako navodi Motor1, za loš mesec proizvodnje može se kriviti niz faktora. Kasni uskršnji praznici, koji su se dogodili u aprilu ove godine, prekinuli su proizvodnju. Promene modela, koje su primorale proizvođače automobila da zaustave proizvodne linije zbog nadogradnje, takođe su uticale na ukupnu proizvodnju. Najveći faktor i dalje su američke automobilske tarife, koje, u trenutku pisanja ovog teksta, iznose 10 procenata za do 100.000 vozila godišnje.
Generalni direktor SMMT-a, Majk Houz, rekao je da je Velika Britanija doživela „najteži početak“ proizvodnje od 2009. godine, kada se ekonomija još uvek borila sa finansijskom krizom izazvanom hipotekarnim kreditima u Sjedinjenim Državama.
„Potrebna je hitna akcija kako bi se podstakla domaća potražnja i naša međunarodna konkurentnost“, rekao je Houz u saopštenju. „Vlada je prepoznala ključnu ulogu proizvodnje automobila u pokretanju britanske ekonomije, uspešno pregovarajući o poboljšanim trgovinskim uslovima za sektor sa SAD, EU i Indijom.“
Aprilska proizvodnja predstavlja pad od 15,8 procenata u poređenju sa istim periodom prošle godine. Putnička vozila su zabeležila pad od 8,6 procenata na 56.534 jedinice, dok su komercijalna vozila zabeležila značajniji pad od 68,6 procenata na samo 2.669 jedinica. Wards pripisuje pad zatvaranju fabrike i „normalizaciji potražnje“ za komercijalnim vozilima nakon postpandemijskog buma.
Tarife možda izazivaju neizvesnost, ali glavni izvozni region Velike Britanije je i dalje Evropa. Pošiljke su pale za 19,1 odsto u aprilu, ali su i dalje predstavljale više od polovine celokupnog izvoza. Broj vozila poslatih u SAD je opao za 2,7 odsto u istom periodu. U međuvremenu, pošiljke u Kinu i Tursku su skočile za 44 odsto, odnosno 31,2 odsto.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs