
Huaweijev luksuzni sedan Maextro S800 je prvi put predstavljen u novembru prošle godine, a zvanično je lansiran nedavno na sajmu u Guangdongu. Tokom prve nedelje prodaje u Kini ostvario je 3.600 narudžbina prema podacima firme Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA). Električno vozilo kreće s cenom od 708.000 juana (90.800 evra), pozicionirajući se kao konkurent Mercedes-Benz Maybach S-klasi u ultraluksuznom segmentu.

Zajedničko ulaganje tehnološkog giganta Huaweija i automobilskog proizvođača JAC Group je pokazalo da postoji snažna potražnja jer se samo 24 sata nakon zvaničnog lansiranja prikupilo 1.600 narudžbina. Posebno zanimljivo je što je 70% tih narudžbina bilo za najskuplju verziju koja košta 1.018.000 juana (130.300 evra), kako je izjavio Huaweijev izvršni direktor Yu Chengdong. Očigledna prihvaćenost modela S800 pokazuje rastući apetit kineskih potrošača za domaće luksuzne automobile, piše Autonet.hr.

Maextro S800 ulazi na tržište koje su tradicionalno dominirale nemačke marke, posebno Mercedes-Maybach, koji u Kini počinje od 1.468.000 juana (187.900 evra) za S-klasu. Zato cena za Maextro S800 predstavlja značajnu prednost jer nudi uporedive luksuzne karakteristike po otprilike polovini cene evropskog konkurenta.

S800 je prvi model koji su zajednički razvili Huawei i JAC Group, što označava Huaweijev najambiciozniji automobilski poduhvat pod okriljem HIMA-e. Saradnja sledi Huaweijeva uspešna partnerstva s drugim kineskim proizvođačima, uključujući Stelato s BAIC Group, Aito sa Seres Group i Luxeed s Cheryjem.

Vozilo je dugačko 5.480 milimetara, široko 2.000 milimetara i visoko 1.536 milimetara, s međuosovinskim rastojanjem od 3.370 milimetara. Te dimenzije ga pozicioniraju kao jedan od najvećih luksuznih sedana u Kini te se direktno takmiči s modelom NIO ET9, koji je počeo s isporukama u martu i ima 810 jedinica isporučenih u aprilu.

Model je izgrađen na Huaweijevoj drugoj generaciji Tuling platforme, marketinški nazvanoj Tuling Longxing. Platforma podržava vozila bruto mase 3-3,8 tona i omogućava dva do četiri elektromotora s izlaznim snagama između 480 i 1.300 konjskih snaga.
Unutrašnjost S800 je opremljena s 43 zvučnika ukupne snage 2.920 V, glavnim ekranom dijagonale 15,6 inča i dodatnim 16-inčnim monitorom za suvozača. Vozilo se nudi u konfiguracijama s četiri ili pet sedišta, a zadnja stakla mogu da se zatamnjuju pokretima ruke.
Huawei nudi S800 u dve osnovne verzije. Potpuno električna verzija ima dva motora snage 390 kW (523 KS) i bateriju od 95 kWh koja omogućava domet od 702 kilometra prema CLTC standardu. Hibridna EREV verzija dolazi s opcijama od dva ili tri motora, gde najsnažnija verzija razvija 635 kW (852 KS) uz 1,5 litarski benzinski generator.
Hibridni model koristi 800-voltnu bateriju kapaciteta 65 kWh koja podržava 6C punjenje - od 10 do 80 posto se puni za 10,5 minuta. Električnoj verziji s 5C punjenjem je potrebno 12 minuta za istu proceduru.
Huawei i JAC planiraju da proizvedu više od 100.000 vozila godišnje u novoj fabrici vrednoj 100 milijardi juana (12,8 milijardi evra). To znači približno 8.300 vozila mesečno kada proizvodnja dostigne pun kapacitet.
Isporuke počinju u avgustu, a posebna Pioneer serija od 599 vozila biće dostupna već od 24. juna.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Huawei