home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Chevrolet Equinox
 
Cene vozila nastaviće da rastu usled carina i trgovinskih ratova, dok potražnja za električnim vozilima opada, izjavio je analitičar za auto industriju iz Bank of America Securities.

„Troškovi rastu i cene će morati da porastu za potrošače“, rekao je analitičar Džon Marfi na događaju Udruženja automobilske štampe u regionalnoj kancelariji BofA u Farmington Hilsu, u Mičigenu. Prezentacija je održana u okviru godišnjeg izveštaja kompanije pod nazivom Car Wars.

Auto industrija se suočava sa trgovinskim ratom koji je započeo predsednik Donald Tramp, uvodeći carine zemljama u različitim industrijama. Carine plaćaju kompanije koje uvoze robu, a obično se taj trošak prenosi na potrošače.

Cene vozila ostaju „prilično visoke“, rekao je Marfi, a carine će ih dodatno podići. Tramp je uveo carine od 25 odsto na uvezena vozila i delove.

Ford Escape

Manja potražnja električnih vozila

Marfi je rekao da je njegova „procena iz stomaka“ da bi carine na vozila na kraju mogle da budu između 5 i 10 odsto. „Mnogo je natezanja između SAD i drugih zemalja“, rekao je analitičar.

Pored viših cena, proizvođači automobila se suočavaju sa slabijom nego što se očekivalo potražnjom za električnim vozilima. Kompanije kao što su Dženeral Motors i Ford su uložile značajna sredstva u električna vozila, ali ti ulozi ne daju naznake da će doneti profit. Pomeranje ka većoj proizvodnji električnih vozila desilo se tokom Bajdenove administracije, koja je promovisala električna vozila kao način za smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte. Trampova administracija nije bila zagovornik razvoja električnih vozila.

Marfi predviđa da će se broj modela električnih vozila, koji se očekuju na tržištu, prepoloviti u naredne četiri godine.

„Prilično je šokantno to videti“, rekao je.

„Novac je potrošen“, dodao je Marfi o EV ulaganjima. „Ne može se vratiti“. Proizvođači automobila će možda morati da zabeleže „gubitke od nekoliko milijardi dolara“ na svojim EV investicijama.

„Bez presedana EV lažni start je napravio haos u planovima proizvoda“, navodi se u izveštaju BofA Car Wars. „To je pokrenuto nezainteresovanošću potrošača i promenama u regulativi i podsticajima. Pored toga, nedavni trgovinski rat dodatno komplikuje situaciju“.

Kao rezultat toga, „ukupna aktivnost u proizvodnji se kreće veoma sporo“, navodi izveštaj. „Proizvođači se bore sa problemom pogonskih sklopova, novim režimom regulativa i podsticaja, kao i neizvesnošću oko carina“.

Jeep Wagoneer S

Zaključak

BofA očekuje da će proizvođači kao što su GM, Ford i Stelantis zadržati tradicionalne motore sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) duže vreme.

„Smatramo da proizvođači moraju snažno da se oslone na svoje osnovne ICE proizvode kako bi generisali kapital za finansiranje neizvesne budućnosti“.

Ostali zaključci iz izveštaja uključuju:

* Potražnja za krosover vozilima, koja je rasla od kraja 1990-ih, dostiže vrhunac. Taj „bum“ je gotov, navodi izveštaj.

* Kinesko auto tržište je u problemu i moglo bi da dođe do „masovne konsolidacije“, rekao je Marfi. „Američke kompanije treba da izađu iz Kine“.

Izvor: Forbes.n1info.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Chevrolet / Ford / Stellantis



čitanja : 177



Komentari