
Kako prenosi Revija HAK, Toyoda veruje da bi milioni radnih mesta u elom lancu snabdevanja mogli da budu ugroženi ako se ukinu benzinci, dizelaši i hibridi.
Što se tiče zaštite okoline, Toyoda tvrdi da su električna vozila i dalje puno prljavija od hibrida. Toyoda naglašava da je kompanija prodala oko 27 miliona hibrida od lansiranja Priusa prve generacije 1997. godine. Prema njegovim rečima, ti hibridi su imali isti ugljenični otisak kao devet miliona električnih vozila kada se u jednačinu dodaju proizvodnja baterija i vozila.
Toyoda zaključuje da je jedno električno vozilo prljavo kao tri hibrida. Međutim, mada je istina da proizvodnja električnih vozila i njihovih baterija stvara više emisija ugljenika nego proizvodnja automobila na benzin, tokom životnog ciklusa električna vozila su odgovorna za daleko manje ukupnih emisija. Barem tako pokazuju druga istraživanja.
– Da smo u Japanu proizveli devet miliona električnih vozila, to bi u stvari povećalo emisije ugljenika, a ne smanjilo. To je zato što se Japan oslanja na termoelektrane za električnu energiju – kaže Toyoda za interni magazin Toyota Times.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota