home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Dolphin Surf
 
BYD je lansirao svoje najjeftinije i najmanje električno vozilo u Velikoj Britaniji, prenoseći i u Evropu bitku kineskih proizvođača automobila za cenovnu pobedu u segmentu kompaktnih automobila.

Dolphin Surf, s početnom cenom od 18.650 funti, jeste ekvivalent BYD-ovog popularnog hatchbacka Seagull. Taj model se nudi za manje od trećine britanske cene - ispod 6000 funti - u Kini, nakon nedavnog kruga sniženja cena usred rata cena na najvećem svetskom tržištu automobila.

„Kompaktni automobili su sledeća granica elektrifikacije u Evropi“, rekla je izvršna potpredsednica BYD-a Stella Li na nedavnom predstavljanju u Rimu, napominjući da je električni prelaz bio sporiji za male automobile nego za veća vozila, piše Financial Times.

BYD je prošlog meseca najavio napad na japansko tržište malih automobila, s planovima da sledeće godine lansira jeftini kei automobil na baterije. Kutijasti mini automobil bio bi jeftiniji od kompaktnog Dolphina koji se u Japanu prodaje za 2,9 miliona jena (20.700 dolara).

Čak i pre evropskog debija Dolphin Surfa nekoliko nedelja ranije, konkurentske ponude kompaktnih električnih vozila, od Renaulta 5, Citroëna ë-C3 do Dacije Spring, već su se pojavile na tržištima sa sličnim ili nižim cenama.

Kineski brendovi su usvojili strategiju određivanja cena u Evropi koja je suzdržanija nego na domaćem tržištu, posebno s obzirom na to da Brisel od prošle godine nameće više carine na uvoz električnih vozila proizvedenih u Kini.

Ipak, širenje BYD-a u sve segmente automobila u Evropi ubrzaće njegov rast u inostranstvu. Tržišni udeo BYD-a i drugih kineskih brendova u Velikoj Britaniji i na kontinentu je porastao s 2,9 posto u prvom tromesečju 2024. na 4,8 posto u prva četiri meseca 2025., prema Schmidt Automotive Researchu.

Ujedinjeno Kraljevstvo, koje nije uvelo više carine na kineska električna vozila, sada čini gotovo trećinu svih modela kineskih marki koji ulaze u zapadnu Evropu.

Prema britanskom onlajn tržištu Auto Trader, zalihe kineskih električnih vozila na prodaju između januara i aprila su porasle deset puta u odnosu na prethodnu godinu, s više od 3300 automobila na prodaju. To je predstavljalo gotovo 3 posto zaliha novih automobila na prodaju na tržištu u poređenju s 0,2 posto godinu ranije.

Analitičari kažu da postoji više prostora za pad cena manjih električnih automobila jer zapadni proizvođači automobila koriste jeftinije litijum-gvožđe-fosfatne baterije kako bi se takmičili s kineskim konkurentima, koji povećavaju lokalnu proizvodnju u Evropi da bi izbegli carine.

Renault i Volkswagen koriste kinesku inženjersku stručnost, kao i komponente proizvedene u Kini, da bi ubrzali razvoj vozila i smanjili troškove kompaktnih električnih vozila koja bi trebalo da budu lansirana sledeće godine.

„Nakon što počnu da dolaze na tržište, videćemo deflaciju cena“, rekao je automobilski analitičar Matthias Schmidt.

Cao Li, viši potpredsednik kineskog proizvođača automobila Leapmotor, kojeg podržava Stellantis, rekao je novinarima da je konvergencija cena električnih i benzinskih vozila širok trend na evropskom tržištu.

Neki kineski šefovi automobilskih firmi strahuju da bi žestoki rat cena na njihovom domaćem tržištu mogao da se proširi na Evropu. Međutim, rastuće trgovinske napetosti između Kine i EU-a smatraju se promenom dinamike cena u Evropi.

Peking i njegovi proizvođači automobila su ponudili uvođenje sistema dobrovoljne kontrole cena da bi zamenili tarife EU-a, ali ostaje nejasno da li će Brisel prihvatiti ovaj pristup minimalnih cena.

Ali čak i ako su sniženja cena u Evropi ograničenija, analitičari kažu da će potrošači verovatno biti privučeni kineskim ponudama zbog visokog kvaliteta.

Izvor: Seebiz.eu / Financial Times

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 200



Komentari