
Nagrade za dokaz do 700.000 dolara
Suočeni sa brojnim onlajn napadima, kineski proizvođači automobili prelaze u ofanzivu. I BYD se više ne zadovoljava time da to poriče. On napada. Ušli smo u novu faza u informacionom ratu koji redefiniše odnose između brendova, medija i influensera.
Kineska automobilska industrija se već nekoliko godine suočava sa masovnim fenomenom - takozvanom kampanjom crnog PR-a: lažne recenzije, manipulacija sa testovima, viralne glasine o bezbednosti ili solventnosti brendova... Ove digitalne ofanzive, koje vode specijalizovane agencije, imaju za cilj da destabilišu kineske proizvođače. Posledice su trenutne: loše recenzije mogu da prouzrokuju gubitak više hiljada porudžbina za nekoliko dana, kao i minus od nekoliko desetina miliona dolara. Za brendovekao što su BYD, Nio i Zeekr pretnje su ekonomske, ali i strateške, na sve konkurentnijem tržištu, navodi Sportal.blic.rs.
Gde je granica između dezinformacije i kritike?
Upravo u ovoj napetoj klimi, kompanija BYD je pre nekoliko dana objavila pokretanje sudskih postupaka protiv 37 influensera, optuženih za širenje lažnih informacija o njenim proizvodima i finansijskoj situaciji. Ali proizvođač se tu ne zaustavlja i očekuje druga potencijalna krivična gonjenja: čak 126 drugih naloga je sada pod istragom, piše francuski “L’ Automobile”. I to nije sve, BYD ide korak dalje sa novom merom - nagrade do 700.000 dolara biće isplaćene svakome ko pruži čvrst dokaz o zlonamernoj kampanji. Nekoliko slučajeva je već rezultiralo osuđujućim presudama - novčanim kaznama, javnim izvinjenjima, pa čak i administrativnim pritvorima.
Za BYD, radi se o zaštiti svog ugleda. Ali ova strategija kontranapada pokreće pitanja: Gde se završava legitimna borba protiv dezinformacija i gde počinje pritisak na slobodu izražavanja? U kontekstu gde se neki kritički sadržaj doživljava i kao novinarstvo ili satira, kineski brendovi hodaju po tankoj liniji. Umnožavanjem pravnih postupaka i pozivom na osude iz svojih „kancelarija za borbu protiv lažnih vesti“, proizvođači rizikuju da javnu debatu pretvore u minsko polje - dok se istovremeno predstavljaju kao žrtve sistema koji je postao nekontrolisan.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD