home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Sealion 05 EV

Nagrade za dokaz do 700.000 dolara

Suočeni sa brojnim onlajn napadima, kineski proizvođači automobili prelaze u ofanzivu. I BYD se više ne zadovoljava time da to poriče. On napada. Ušli smo u novu faza u informacionom ratu koji redefiniše odnose između brendova, medija i influensera.

Kineska automobilska industrija se već nekoliko godine suočava sa masovnim fenomenom -  takozvanom kampanjom crnog PR-a: lažne recenzije, manipulacija sa testovima, viralne glasine o bezbednosti ili solventnosti brendova... Ove digitalne ofanzive, koje vode specijalizovane agencije, imaju za cilj da destabilišu kineske proizvođače. Posledice su trenutne: loše recenzije mogu da prouzrokuju gubitak više hiljada porudžbina za nekoliko dana, kao i minus od nekoliko desetina miliona dolara. Za brendovekao što su BYD, Nio i Zeekr pretnje su ekonomske, ali i strateške, na sve konkurentnijem tržištu, navodi Sportal.blic.rs.

Gde je granica između dezinformacije i kritike?

Upravo u ovoj napetoj klimi, kompanija BYD je pre nekoliko dana objavila pokretanje sudskih postupaka protiv 37 influensera, optuženih za širenje lažnih informacija o njenim proizvodima i finansijskoj situaciji. Ali proizvođač se tu ne zaustavlja i očekuje druga potencijalna krivična gonjenja: čak 126 drugih naloga je sada pod istragom, piše francuski “L’ Automobile”. I to nije sve, BYD ide korak dalje sa novom merom - nagrade do 700.000 dolara biće isplaćene svakome ko pruži čvrst dokaz o zlonamernoj kampanji. Nekoliko slučajeva je već rezultiralo osuđujućim presudama - novčanim kaznama, javnim izvinjenjima, pa čak i administrativnim pritvorima.

Za BYD, radi se o zaštiti svog ugleda. Ali ova strategija kontranapada pokreće pitanja: Gde se završava legitimna borba protiv dezinformacija i gde počinje pritisak na slobodu izražavanja? U kontekstu gde se neki kritički sadržaj doživljava i kao novinarstvo ili satira, kineski brendovi hodaju po tankoj liniji. Umnožavanjem pravnih postupaka i pozivom na osude iz svojih „kancelarija za borbu protiv lažnih vesti“, proizvođači rizikuju da javnu debatu pretvore u minsko polje - dok se istovremeno predstavljaju kao žrtve sistema koji je postao nekontrolisan.

Izvor: Sportal.blic.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 224



Komentari