home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Kia Stinger GT
 
Postepeni pad broja vozila visokih performansi s motorima s unutrašnjim sagorevanjem se dešava širom sveta. Sada je Kia takođe najavila da će njeni budući sportski automobili biti potpuno električni da bi se uskladili sa sve strožim propisima.

Roland Rivero, šef proizvoda u Kia Australia, rekao je za Carsales da proizvođači automobila nemaju drugog izbora nego da "prihvate globalnu situaciju, a propisi o CO2 se pooštravaju širom sveta".

Ako postoji jedna svetla tačka u svemu ovome, to je da ćemo uskoro videti Kijinu sportsku GT oznaku na još više vozila, iako će biti potpuno električna. Novi EV4, na primer, glavni je kandidat za sledeći GT tretman, prenosi Klix.ba.

Rivero ostaje optimističan u pogledu mogućnosti da zadovolji entuzijaste čak i u sve više elektrifikovanoj eri: "Nema razloga zašto vam elektrifikovani proizvod ne može ponuditi slično iskustvo kao i automobili visokih performansi s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, iako s nekom kompjuterskom tehnologijom i tako dalje."

Ipak, neće biti drugog automobila poput Stingera GT s njegovim V6 motorom. GT logo se već pojavljuje na nekim električnim modelima, kao što je EV9 GT. Dalje, Kijin prvi električni monstrum performansi, EV6 GT, nedavno je dobio ažuriranje sa simuliranim menjanjem brzina i zvukovima motora. Tipične karakteristike koje odgovaraju Riverovom komentaru o "kompjuterskoj tehnologiji".

Međutim, Hyundaijeva N divizija nije odustala od motora s unutrašnjim sagorevanjem. Barem ne u potpunosti. Kompaktni sportski automobili i20 N i i30 N, crossover Kona N i Veloster N su sada istorija. Međutim, kompanija i dalje nudi Elantru N - barem u SAD-u. I već je potvrdila planove za lansiranje još jedne generacije s većim motorom. Ranije ove godine, suosnivač N divizije, Joonwoo Park, u intervjuu za Auto Express sugerisao je da bi hibridni pogonski sklopovi mogli pomoći da zabavni automobili sa SUS motorima koji nose N oznaku ostanu živi.

Problem je u tome što je svako visokoperformansno hibridno ili električno vozilo neverovatno teško, što zauzvrat ne pomaže nužno performansama. Ali to je kompromis koji su izgleda proizvođači automobila spremni da naprave.

Izvor: Klix.ba / Carsales.com.au

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Kia



čitanja : 155



Komentari