
Foto: Screenshot / YouTube
Svaki četvrti vozač je nezadovoljan tehnologijom u novim automobilima. Konkretno, karakteristike kao što su pomoć pri održavanju vozila u saobraćajnoj traci i signaliziranje vozila u mrtvom uglu mnogim vozačima smetaju.
Mnogi vozači se osećaju loše kada sednu za volan novog automobila. Studije pokazuju da vozači ne razumeju kako napredni sistemi pomoći vozaču u stvari funkcionišu. Ne znaju šta se dešava kada automobil sam zakoči ili zašto se volan iznenada ispravlja usred promene trake, ističe Revija HAK.
Novo istraživanje britanske Glavne uprave za gradove – DG Cities, koje citira Autocar, otkriva da četiri od deset vozača misle da nisu dobili dovoljno informacija o sistemima. To uključuje pomoć pri održavanju vozila u saobraćajnoj traci, adaptivni tempomat i upozorenje na mrtvi ugao. Sistemi mogu da se razlikuju od automobila do automobila što stvara još veću zabunu pri promeni marke automobila.
Svaki deseti vozač je direktno nepoverljiv prema preciznosti sistema. To se posebno odnosi na automatsko kočenje u nuždi i prepoznavanje znakova. I upravo ta neizvesnost može da ima ozbiljne posledice, tvrde istraživači. Problem je u tome što se niko ne oseća odgovornim za pravilno objašnjenje tehnologije. Marke automobila ne vide sisteme kao snažnu prodajnu tačku, a to se odražava na trgovce, koji retko ističu funkcije u dijalogu s kupcima. To znači da mnogi kupci dobijaju ključeve automobila bez odgovarajućeg predstavljanja što u nekim slučajevima znači da vozači razumeju funkcije automobila tek kada se iznenada aktiviraju u saobraćaju pa za mnoge vozače to postaje negativno iskustvo. Takođe, to je opasno u saobraćaju…
Izvor: Revijahak.hr / Autocar.co.uk