home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alfa Romeo 33 Stradale
 
Stellantis mora da preduzme hitne mere da bi oživeo Maserati nakon što je prodaja pala za 57 procenata prošle godine, na samo 11.300 automobila. Stellantis je demantovao izveštaje da planira da proda Maserati i insistira da nema nameru da ugasi poznati luksuzni brend.

Kako navodi Motor1, plan je da se pomogne Maseratiju iznutra tako što će bliže sarađivati sa drugim proizvođačem iz grupacije.

Tačnije, Alfa Romeo će udružiti snage sa Maseratijem. Santo Filiči, izvršni direktor oba brenda, kaže da je plan napravljen, ali da ga i dalje treba odobriti novi vrhovni rukovodilac Stellantisa. Izvršni direktor automobilskog konglomerata, Antonio Filosa, trebalo bi da se sastane sa predstavnicima dve italijanske marke 23. juna da bi finalizovao detalje.

Filiči je rekao australijskom magazinu Drive da će Alfa Romeo i Maserati sarađivati na razvoju novih automobila. Čini se da spajanje nije moguće, jer je generalni direktor ranije izjavio da brendovi zauzimaju različite pozicije unutar kompanije Stellantis. Alfa je „premijum“, dok je Maserati „luksuz“. Uprkos tome, očekuje se da će dve kompanije konsolidovati napore u drugim oblastima kako bi smanjile troškove „pronalaženjem sinergija gde je to moguće“.

„Naravno, dotičemo se... razvoja [vozila]. To je jedan od stubova u ovom planu. Svakako, dotičemo se i drugih stvari... što znači organizacije [strukture], naše mreže [dilera] i... uzimajući u obzir naše fabrike ovde u Italiji. Imamo veliki posao koji treba obaviti.“

U vezi sa onim što je pošlo po zlu u Maseratiju, bivši generalni direktor Stellantisa, Karlos Tavares, izjavio je da su proizvodi bili u redu, ali da je loš marketing doveo do nedostatka jasnog pozicioniranja brenda.

Maserati MC20

Osim toga, potpuno električni MC20 je otkazan nakon što je kompanija shvatila da bogati kupci i dalje preferiraju SUS motore. Sledeća generacija Quattroportea, koji će takođe zameniti Ghibli, pomerena je za 2028. godinu.

Alfa Romeo se suočava sa sopstvenim izazovima, jer lansiranje sledeće generacije Stelvia i Giulije traje duže nego što se očekivalo. Prvobitno planirani isključivo kao električna vozila, oba modela će takođe dobiti varijante sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, što zahteva dodatni inženjering. Kao i mnogi drugi proizvođači automobila, Alfa je nedavno napustila svoju strategiju isključivo za električna vozila.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 172



Komentari