
To je pad od 16 posto u odnosu na godinu ranije. Iako Mercedes-Benz i dalje drži vodeću poziciju, njegova dominacija više nije nedodirljiva, a tradicionalni poredak sveta luksuznih automobila polako remete SUV-ovi i novi kineski igrači, navodi Jutarnji.hr.

Segment u kojem tradicionalno vladaju Mercedes S-klasa, BMW Serije 7 i Audi A8 sve više gubi kupce koji danas radije biraju luksuzne SUV modele. S-klasa je i dalje vodeća u F-segmentu s tržišnim udelom od 29 posto, ali to nije dovoljno da prikrije ozbiljan pad, prodaja se smanjila za čak 37 posto u odnosu na prethodnu godinu. BMW je prošao znatno bolje. Kombinovana prodaja Serije 7, električne i7 i luksuznih modela Rolls-Roycea pala je za "samo" 9 posto, čime je BMW ostvario oko 20 posto tržišnog udela u segmentu.

Najveći izazov ipak dolazi iz pravca koji je pre samo nekoliko godina delovao nezamislivo, iz Kine. Markama poput Denze i Hongqija raste prodaja, a njihova prisutnost više nije ograničena samo na domaće tržište. Ovi proizvođači sada jasno pokazuju ambicije da se probiju među premium imena Evrope i Amerike, pa makar to značilo i preotimanje kupaca Mercedesu i BMW-u na njihovom terenu.
Dok luksuzne limuzine gube na popularnosti, njihovi SUV pandani, pripadnici F-SUV segmenta, beleže suprotan trend. Više prostora, povišena pozicija sedenja i praktičnost u svakodnevnoj upotrebi očigledno sve češće presuđuju u korist modela kao što su Mercedes GLS ili BMW X7.
Usprkos padu Mercedes je i dalje vodeći proizvođač luksuznih limuzina s ukupno oko 69.000 prodatih primjeraka u F-segmentu (Mercedes S-klase, S-klasa Maybach, AMG GT 4-Door Coupe, EQS). BMW Grupa sledi s otprilike 47.000 vozila (BMW serije 7, BMW i7, BMW serije 8 Gran Coupe, Rolls-Royce Ghost i Phantom). Na trećem mestu je Volkswagen koncern s 45.100 automobila (Audi A8, Porsche Panamera, Bentley Flying Spur).
Bez obzira na to ko vodi, a ko zaostaje, smer je jasan. Luksuzne limuzine polako gube dah pred SUV-ovima, a sve više postaju izbor entuzijasta, tradicionalista i lojalnih kupaca. Sve manji prodajni broj i sve veći pritisak s Istoka teraju i najmoćnije brendove da preispitaju svoje strategije.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW / Audi / Mercedes