home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Rolls-Royce Cullinan
 
Luksuznim markama broj prodatih primeraka ne znači puno. Profit po prodatom primerku i mogućnosti zadovoljenja želja kupaca su daleko više na lestvici prioriteta.

Rolls-Royce tu nije izuzetak. Prošle godine je prodao 5.712 vozila, što je treći najbolji rezultat u istoriji marke, odmah iza 2022. i 2023. godine. Skok nije veliki, čak i ako se uporedi s 2014. godinom kada je prodao 1.700 automobila manje. A pritom sada u gami ima i potpuno električni Spectre i SUV model Cullinan – dva modela koja bi verovatno imala veću prodaju kada bi se proizvodnja povećala.

Međutim, Rolls-Royce to ne planira, što potvrđuje i činjenica da ulažu stotine miliona u proširenje svoje fabrike u Ujedinjenom Kraljevstvu – bez ikakve namere povećanja proizvodnje.

"Ne želimo da budemo automobil za svakoga", rekao je Jon Colbetha, novi predsednik marke za Severnu Ameriku, za ABC. "Ulažemo 370 miliona dolara u proširenje naše fabrike u Ujedinjenom Kraljevstvu, a nećemo proizvoditi više vozila. Koji brend to još radi? Naš fokus je na povećanju kapaciteta za personalizovane narudžbine i omogućavanju da svaka narudžbina bude posebnija za naše klijente."

Za sada nismo videli puno, osim 30-metarskog čeličnog mosta od 20 tona. On će povezivati stari i novi deo RR-ovog sedišta i pogona. Most je izrađen u Škotskoj, a trenutno se završava na mestu ugradnje, piše Index.hr.

Rolls-Royce fabrika

Prema rečima Colbetha, jurnjava za količinama predstavlja "trku prema dnu", a umesto toga kompanija želi da proširi svoje odeljenje Bespoke, gde kupci mogu da naruče zaista jedinstvene konfiguracije automobila.

"Naši kupci vole što nećemo krenuti u trku za količinama", dodao je. "To nije naš poslovni model. Kada firma krene prema 10.000 automobila, onda dođe do 15.000. I šta se tada dešava? Proširite fabriku, pa morate i da je popunite. Morate neprekidno da je održavate aktivnom. To je trka prema dnu."

Prema njegovim rečima, Rolls-Royce želi da razvija brend kroz Bespoke. Ako podstaknu kupce da izdvoje više novca za vozila dodavanjem skupih dodataka ili plaćanjem unikatnih rešenja, Rolls-Royce ne vidi potrebu za većim brojem proizvedenih automobila da bi ostvario veći prihod. To je dobra vest za klijente koji cene ekskluzivnost – a teoretski bi i vrednost automobila trebalo sporije da pada jer ih neće biti mnogo na tržištu polovnih vozila.

Direktor Rolls-Roycea se osvrnuo i na još nekoliko tema u intervjuu, uključujući dizajn i tehnologiju. Jedno od područja u kojem ostaju dosledni jeste brendiranje – odnosno uzdržanost u isticanju loga. Za razliku od Maybacha, koji svoja vozila i dodatke često ukrašava istaknutim logotipom, Rolls-Royce zadržava suptilniji pristup.

"Bilo da je reč o vozilima ili dodacima, pristup je uzdržaniji", rekao je. "Ako pogledate naše proizvode, nećete videti Rolls-Royce logotip svuda."

Rolls-Royce takođe odoleva trendu u industriji koji podrazumeva ugradnju velikih digitalnih ekrana u kokpit. Umesto toga, ostaju verni fizičkim komandama i taktilnom osećaju.

Izvor: Index.hr

Foto: Rolls-Royce



čitanja : 271



Komentari