home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Seagull
 
Najveći brod za prevoz automobila na svetu, dovoljno veliki da primi vozni park veličine 20 fudbalskih terena, stigao je u brazilski grad Itajaí, završivši svoje prvo putovanje. Međutim, ne raduju se svi njegovom dolasku.

BYD brod

Kineski proizvođač električnih i hibridnih vozila BYD, lider u ovoj oblasti, nudi povoljna vozila brazilskim kupcima u zemlji u kojoj je tržište „zelenih“ automobila još u začetku. Zvaničnici automobilske industrije i sindikalni lideri u Brazilu zabrinuti su da bi masovan uvoz iz Kine mogao da potisne domaću proizvodnju i ugrozi radna mesta, prenosi Reuters.

BYD je ove godine već četiri puta iskrcao vozila u Brazil, ukupno oko 22.000 automobila, koristeći vlastitu flotu transportnih brodova. Brazil je postao ključna meta za širenje kompanije u inostranstvu. Predviđa se da će se uvoz automobila iz Kine u Brazil u 2025. povećati za gotovo 40 odsto, na oko 200.000 vozila, što bi činilo oko osam procenata svih registrovanih lakih vozila u zemlji.

Industrijska udruženja i sindikati tvrde da Kina koristi nisku carinsku zaštitu Brazila kako bi pojačala izvoz, umesto da ulaže u domaću proizvodnju i zapošljavanje. Zbog toga lobiraju da vlada ubrzano uvede planirano povećanje carine na električna vozila sa deset odsto na 35 odsto, umesto da se to dešava postepeno do 2026. godine.

Brazil se tako našao u centru kineske strategije globalne ekspanzije, jer Kina već godinama izvozi višak vozila usled prekomerne proizvodnje. Prošle godine, Kina je prestigla Japan i postala najveći svetski izvoznik automobila. Brazil je šesto najveće automobilsko tržište na svetu i domaćin velikih proizvođača kao što su Volkswagen, General Motors i Stellantis, koji već decenijama imaju proizvodnju u zemlji.

S druge strane, BYD je suočen sa preprekama u drugim delovima sveta. U Kini se vodi cenovni rat, dok su u Evropi uvedene carine od 45,3 odsto, a u SAD više od 100 odsto, uz zabranu kineskog softvera u automobilima.

Brazil je do sada bio spor u zaštiti svog tržišta. Još 2015. ukinuo je carine za inostrane kompanije, kako bi podstakao elektrifikaciju, ali je prošle godine ponovo uveo carine od deset odsto, s planom da se ona povećava svakih šest meseci do 35 odsto.

BYD i druge kineske kompanije koriste poreske olakšice koje dozvoljavaju uvoz do 169 miliona dolara vrednosti hibridnih i 226 miliona dolara električnih vozila bez dažbina, do jula 2025. To podstiče intenzivan uvoz pre isteka pogodnosti, navode analitičari.

Izvor: Biznis.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 159



Komentari