home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Shark
 
Tradicionalni proizvođači automobila suočavaju se sa „egzistencijalnom pretnjom“ kineske automobilske industrije koja je sve brža kada je reč o dizajnu vozila i smanjenju troškova, izjavio je izvršni direktor jedne inženjerske kompanije.

„Oni mogu da se promene neverovatno brzo“, rekao je Teri Dž. Vojčovski, predsednik za automobilski sektor kompanije Kersoft Global, firme za inženjerske usluge sa sedištem u Mičigenu. Kersoft analizira vozila za klijente, uključujući proizvođače automobila i dobavljače.

Gotovo tri puta brži

Kineskim proizvođačima automobila potrebno je od 14 do 18 meseci da razviju nove modele, dok tradicionalnim proizvođačima za to treba od 36 do 48 meseci, rekao je Vojčovski. Takve kompanije su „tri do pet godina iza kada je reč o tehnologiji“, dodao je.

Prema jednoj Kersoft prezentaciji koja je pratila govor, kineski proizvođači automobila u velikoj meri koriste veštačku inteligenciju tokom dizajna.

Na događaju koji je organizovalo Društvo automobilskih analitičara, a koji je održan u regionalnoj kancelariji kompanije Forvia (francuski dobavljač auto-delova sa sedištem u Nanteru u Oburn Hilsu u Mičigenu), govorio je Vojčovski.

Ispred zgrade Forvije, Kersoft je prikazao dva vozila kupljena od kineskog proizvođača BYD. Jedno je bilo električno vozilo, a drugo hibridni kamionet BYD Šark. Kamionet ima električni pogon i motor od 1,5 litara kako bi se osiguralo da baterija vozila ostane napunjena.

Tradicionalni proizvođači moraju da reorganizuju poslovanje

Kersoft ima tehnički centar u Livoniji, predgrađu Detroita, gde analizira ovakva vozila. Vojčovski je bivši izvršni direktor kompanije Dženeral Motors, sa 47 godina iskustva u automobilskoj industriji.

Kineski i tradicionalni proizvođači automobila „govore različitim jezicima“, rekao je Vojčovski.

Tradicionalni proizvođači automobila naglašavaju vreme potrebno da vozilo ubrza od 0 do 100 kilometara na sat, snagu motora i obrtni moment. S druge strane, kineski proizvođači stavljaju akcenat na tehnologiju i povezanost, gde vozila mogu da se povežu na internet ili druga vozila, rekao je izvršni direktor Kersofta.

U Kini, proizvođači automobila i dobavljači imaju mnogo kooperativniji odnos, dok su u tradicionalnoj industriji ti odnosi često konfrontacijski, rekao je on.

BYD, najveći proizvođač automobila u Kini, ima „vertikalnu integraciju kakvu nismo videli još od vremena Henrija Forda“, uključujući sopstvenu proizvodnju baterija, rekao je Vojčovski. Tradicionalni proizvođači automobila moraju da reorganizuju svoje poslovanje, rekao je on.

Nema mnogo vremena

„Moramo to da uradimo brzo“, istakao je. „Jedina strateška prednost koju na kraju možete imati jeste brzina. Pred nama je ozbiljan posao“.

„Moraćemo da promenimo način razmišljanja“, rekao je Skot Sislak, komercijalni direktor kompanije Detroit. „Igramo iz defanzive“.

Kineski proizvođači automobila verovatno će proizvoditi vozila u zemljama u blizini SAD, rekao je Tu Le, osnivač konsultantske firme Sino Auto Insajts. „Kinezi nas okružuju“, izjavio je.

U aprilu, tokom vebinara Auto-moto pres asocijacije, rekao je da su dileri automobila iz Kanade prisustvovali ovogodišnjem Sajmu automobila u Šangaju i iskazali interesovanje za kineska vozila.

„Zar zaista mislite da neće proizvoditi severno od granice?“, upitao je na događaju SAA. „To je realnost“.

Izvor: Forbes.n1info.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 158



Komentari