home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
21. Fića fest

Foto: Screenshot RTS

Ljubitelji popularnog fiće, okupili su se u Kragujevcu na 21. Fića festu. Iako se četrdeset godina ne proizvodi, za mnoge je ostao omiljeni automobil koji se i voli i vozi.

Nacionalni oldtajmeri, utegnuti, prerađeni, doterani. Kao da su sada izašli iz fabrike. Pravljeni u vreme kada mnogi njihovi vlasnici nisu ni rođeni.

„Imam dva sina, planiram da svakom ostavim po jedan auto, da tako, Bože zdravlja, familijarno putujemo“, kaže Milan Milutinović iz Despotovca.

Nebojša Pavlović iz Kragujevca priseća se kako je izgledalo kada su bili na crnogorskom primorju: „Interesovanje je bilo nenormalno. Ljudi nas gledaju sa nekim oduševljenjem, ne mogu da veruju da fića još uvek traje“.

Fića na evropskim drumovima

„Nacionalna klasa“ i dalje jezdi srpskim i svetskim drumovima. Tročlana eskadrila iz Švajcarske planira da obiđe celu bivšu Jugoslaviju. Krajnji cilj – Fićijada u Beču.

„U Švajcarskoj smo isto osnovali udruženje ljubitelja, postojimo već 10 godina i ispunjavamo neke svoje snove. Družimo se po celoj Evropi“, objašnjava Duško Prodanović iz Švajcarske.

Ljubomir Lazarov iz Skoplja ističe da ima mnogo ljudi koji vole fiću i vole da voze ovaj automobil, a posebno mu je interesantno što među njima ima mladih.

Fića, auto za sve

Na ugovor o početku proivodnje, potpise su stavili Josip Broz Tito i vlasnik „Fijata“, Đani Anjeli. U kragujevačkoj fabrici radilo se danonoćno i za tri decenije, proizvedeno je oko milion vozila.

Kragujevčanin Slavoljub Bataveljić kaže da mu ništa nije nepoznato kada je u pitanju fića: „Sve što mogu na licu mesta ja uradim, napravim. Ja sam nostalgičar, ne samo za fiću, nego za sve što je 'Zastava' proizvela“.

„To je bio auto i za trke i za putovanje na more i za izlazak sa devojkom“, naglašava Saša Bošković iz Vrnjačke Banje.

Sa malim okretnim autom počeo je razvoj domaće auto-industrije. O njemu su snimani filmovi, o njegovom šarmu pisala je štampa. Bio je prvi automobil Sofije Loren i većine Jugoslovena.

Simbol jednog vremena za njegove vlasnike nema cenu. Kažu da nikad nije stao, nikad nije izdao.

Izvor i video prilog na sajtu Rts.rs



čitanja : 86



Komentari