
Kineski automobilski brendovi nisu samo prisutni na evropskom tržištu, već i posluju uspešno. U petom mesecu ove godine, prodaja je porasla za 85 posto na 60.215 jedinica u odnosu na isti mesec 2024. godine.
Ovaj rast je doveo do toga da kineski automobilski brendovi zabeleže tržišni udeo od 5,4 posto u Evropi, dok je evropsko tržište poraslo za 1,3 posto na 1.116.095 jedinica. Poređenja radi, u maju 2024. godine, kineski automobilski brendovi su imali tržišni udeo od tri posto na Starom kontinentu i 4,6 posto u aprilu 2025. godine, piše Automotive News.
BYD je zabeležio najveći rast u pogledu obima prodaje. U maju je prodato 13.580 jedinica, 10.000 više nego u maju 2024. godine. Model Seal U je posebno doprineo ovom rastu s preko 7.000 prodatih jedinica, navodi Klix.ba.
Istovremeno, Chery je imao najveći procentualni porast proteklog meseca, čak 900 posto, ili 7.963 registrovane jedinice. U istom mesecu 2024. godine, Chery je prodao samo 796 jedinica u Evropi.
I MG Motor, u vlasništvu SAIC-a, zabeležio je rast prodaje od 27 posto na 26.855 jedinica u petom mesecu 2025. godine. Najpopularniji model je nesumnjivo bio MG 3.
U stvari, MG ostaje kineski automobilski brend s najvećom prodajom u Evropi nakon prvih pet meseci godine. Između januara i maja, MG je prodao 126.493 jedinice. Sa 54.986 jedinica, BYD je na drugom mestu, a Chery kompletira podijum sa 29.539 prodatih jedinica.
Zbog tarifa koje je Evropska unija nametnula električnim automobilima iz Kine, azijski brendovi su se distancirali od ove vrste pogona. Zato je prodaja plug-in hibridnih automobila porasla za 874 posto, odnosno potpuno hibridnih automobila za 991 posto. Na kraju, ali ne i najmanje važno, prodaja automobila opremljenih benzinskim motorima je porasla za 20 posto.
Izvor: Klix.ba / Automotive News
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD