home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW ID.2 All
 
Kao i mnogi drugi proizvođači, Volkswagenovi enterijeri su dostigli svoj vrhunac pre 10-tak godina, kada su automobili imali baš pravu kombinaciju dugmadi i ekrana. Do početka nove decenije, minimalizam je preuzeo primat. Previše funkcija je integrisano u centralni displej ili postavljeno na kapacitivne površine.

Vrhunac komandi na dodir u VW automobilima je vlasnicima verovatno bio klizač osetljiv na dodir za kontrolu klime, koji u početku nije bio ni osvetljen. Kako su to uspeli da tada proguraju, zauvek će ostati misterija, navodi Motor1.

Ipak, spremni smo oprostiti kompaniji sa sedištem u Volfsburgu. Barem ako održe obećanje da će vratiti fizičke kontrole.

Sada je Kai Grünitz, šef tehničkog razvoja u Volkswagenu, rekao za Autocar da se radi na novom dizajnu instrument table da bi se ispravile greške iz prošlosti. Objasnio je da će predstojeća ažuriranja za ID.3 i ID.4 predstaviti revidirani enterijer s fokusom na tradicionalne prekidače. Konceptni automobil ID.2all nam je već pokazao novi pristup VW-a. To je svakako korak u pravom smeru, ali i dalje žudimo za rasporedom Golfa Mk7, zar ne?

Kako podseća Klix.ba, Grünitz nije prvi visokopozicionirani direktor Volkswagena koji obećava povratak fizičkim kontrolama. Nedavno je šef dizajna VW-a Andreas Mindt otkrio detalje o budućem smeru uređenja unutrašnjosti.

"Počev od ID.2all, svaki model će imati fizičke tipke za najvažnije funkcije: jačinu zvuka, grejanje za obe strane kabine, kontrolu ventilatora i svetla za sva četiri žmigavca, smeštena ispod ekrana. Ovo će biti standardno na svim budućim VW vozilima."

Mindt je otišao još dalje, obećavajući da VW "nikada, nikada više neće napraviti tu grešku. Imaćemo fizičke tipke na volanu. Nema više nagađanja. Postoji povratna informacija, stvarna je i ljudi to vole. Iskreno, to je automobil. To nije telefon."

Prema Autocaru, insajder je potvrdio da će se rotirajuća tipka za kontrolu jačine zvuka vratiti u buduće modele. Isti izvor je indirektno priznao da je uklanjanje konvencionalnih prekidača bio pogrešan korak: "Kada razvijete nešto što radi i radi godinama, nema razloga da se to zameni."

Iako se pritisak na dugmad i ručice odnosio samo na električne modele iz Volfsburga, prirodno je pretpostaviti da će i VW-ovi s motorima s unutrašnjim sagorevanjem uvesti više fizičkih dugmadi. Uskoro ćemo imati priliku da vidimo kako to izgleda na novom T-Rocu u kojem očigledno više neće biti klizača kao u prvoj generaciji.

Realno govoreći, uprkos svim izjavama "razumemo", budući VW-ovi verovatno neće imati toliko tradicionalnih kontrola kao, recimo, Golf prethodne generacije. Ipak, postoji razlog za optimizam, a najavu je napravio Golf 8,5. Nadajmo se da će se ovaj dugoočekivani povratak tradicionalnim kontrolama preneti i na sestrinske modele Škode, Audija i ostatka VW Grupe.

Izvor: Klix.ba / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 127



Komentari