home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW motor
 
Mnogi proizvođači automobila su požurili da odrede rokove za ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ali su onda bili prinuđeni da odustanu od svojih visokih električnih ciljeva.

Ali BMW nije prekršio nijedno obećanje iz jednostavnog razloga što nikada nije najavio kraj automobila na benzinski pogon, navodi Motor1. U nekoliko navrata, izvršni direktor Oliver Cipse je naglasio da prelazak na električni pogon ne bi trebalo da bude urađen prisilom i da potrošači treba da imaju slobodu izbora, navodeći visoke cene električnih vozila i nerazvijenu infrastrukturu za punjenje.

U novom intervjuu za nemačke poslovne novine Automobilwoche, visoki zvaničnik BMW-a je izjavio: „SUS motor je naš temelj i finansiraće i naše buduće poslovanje.“ Klaus fon Moltke je rukovodilac fabrike BMW Steyr u Austriji, gde je prošle godine proizvedeno 1,2 miliona motora. Dodao je da će se razvoj konvencionalnih pogonskih sklopova nastaviti. Da bi se osigurala budućnost SUS motora, inženjeri će motore od tri do osam cilindara uskladiti sa predstojećim propisima Euro 7.

BMW Steyr

Iako se može činiti da BMW misli samo na benzinske motore, dizel još nije mrtav. Fon Moltke je izjavio da kompanija testira različita goriva kompatibilna sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujuči HVO100, za automobile sa dizel pogonom. Skraćenica označava „hidrotretirano biljno ulje“, a „100“ označava da je u pitanju čisto, nemešano gorivo. BMW već puni dizel automobile proizvedene u Nemačkoj sa HVO100 pre nego što ih isporuči dilerima.

Kompanija tvrdi da je emisija CO₂ smanjena za čak 90% u poređenju sa konvencionalnim dizelom. Pored ekoloških prednosti, kaže se da dizel motori koji rade na HVO100 bolje rade tokom hladnog starta i da su manje skloni mikrobiološkoj kontaminaciji zbog čistoće goriva.

Pored SUS motora, BMW-ova fabrika u Austriji takođe proizvodi električne motore za buduća električna vozila Neue Klasse. Pretproizvodnja elektromotora šeste generacije je počela pre oko godinu dana za prototipove, pre debija novog iX3 na sajmu IAA Mobility u Minhenu koji će se održati u septembru. Serijska proizvodnja električnog krosovera će početi krajem ove godine u novoj BMW-ovoj fabrici u Debrecinu u Mađarskoj.

Iako BMW ostaje posvećen motorima sa unutrašnjim sagorevanjem na duge staze, očekuje da će prodaja biti podjednako raspoređena između modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih vozila do kraja decenije. Dostizanje 50 procenata za samo pet godina je ambiciozno, s obzirom na to da su električna vozila činila samo 17,4 procenta ukupne prodaje BMW grupe (uključujući Mini i Rolls-Royce) prošle godine. U prvom kvartalu 2025. godine, električna vozila su činila skoro 19 procenata isporuka.

Na pitanje da li će Evropska unija sprovesti svoj plan da zabrani prodaju novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine, Klaus fon Moltke je odgovorio: „Nije naš posao da pravimo takve pretpostavke; to je besmisleno. Naš posao je da razmotrimo sve moguće scenarije, pripremimo se za svaki od njih i osiguramo našu sposobnost isporuke.“

Motor1 navodi da BMW drži sve opcije otvorenim i još uvek nije u potpunosti posvetio svoje resurse električnim vozilima. Kompanija i dalje ulaže u razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem i već je potvrdila da je u razvoju novi M3 sa benzinskim motorom, verovatno sa nekim oblikom elektrifikacije. Veći M5 takođe nije izgubio nijedan cilindar, jer je njegov V8 sada deo plug-in hibridnog sistema kako bi se ispunili sve stroži standardi emisije.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 121



Komentari