
U srcu novog Compassa leži jasna filozofija: svaka tehnička odluka mora služiti većoj svrsi. Konstruisan na naprednoj Stellantis STLA Medium platformi, ovaj SUV okuplja globalne timove dizajnera i inženjera iz Evrope i Sjedinjenih Država sa zajedničkom vizijom: pomeranje aerodinamičkih granica ne kao cilj sam po sebi, već kao sredstvo za proširenje slobode koja definiše Jeep.

„Novi Compass je više od puke evolucije; to je revolucija u načinu na koji pristupamo efikasnosti i performansama“, rekao je Federiko De Medio, menadžer globalnog programa za novi Jeep Compass. „Integracijom naprednih aerodinamičkih rešenja od prvih skica, stvorili smo vozilo koje pruža značajno smanjen otpor, povećan domet i poboljšanu potrošnju goriva u celoj liniji, dok istovremeno ostaje verno DNK brenda Jeep.“
Suštinski izazov je ležao u harmonizovanju aerodinamičke efikasnosti sa kultnim, uspravnim proporcijama brenda Jeep. Inženjerski timovi su to postigli kroz inovativne karakteristike dizajna, uključujući:
* Potpuno ravno podvoje, nevidljivo oku, ali ključno za upravljanje protokom vazduha ispod vozila kako za aerodinamičku tako i za zaštitu na terenu;
* Aktivne zatvarače (AGS) besprekorno integrisane u branik, smanjujući otpor za skoro dva poena pri većim brzinama;
* Aero-optimizovane točkove koji kombinuju robusnu estetiku sa poboljšanim upravljanjem protokom vazduha, doprinoseći aerodinamičkim dobicima;
* Zadnja aerodinamička poboljšanja kao što su oštre zadnje ivice, držači na bočnim staklima, visokoefikasan krovni spojler i funkcionalne vazdušne zavese u zadnjim lukovima točkova - karakteristike koje se češće viđaju kod visokoperformansnih sportskih automobila nego kod terenskih vozila.
Ovo je sve rezultiralo poboljšanjem koeficijenta otpora (Cx) za 10%, postižući vrednost od manje od 0,29, što ga čini aerodinamički najefikasnijim Jeepom ikada na evropskom tržištu.
Uz očuvanje karakterističnih mogućnosti i robusnosti brenda Jeep, Compass je dizajniran sa elektrifikacijom u svojoj srži. Dajući prioritet aerodinamičkoj efikasnosti u BEV varijanti, nudeći domet do 650 km, Jeep je proširio prednosti na svoju višeenergetsku liniju. Ovo uključuje hibridne i plag-in hibridne verzije, koje sve uživaju isti napredak u aerodinamičkom inženjerstvu.

Aerodinamička poboljšanja se direktno prevode u povećani električni domet, smanjenu potrošnju i poboljšanu stabilnost vožnje, što novi Compass čini savršenim izborom i za ekološki svesne vozače i za avanturiste. U suštini, bolja aerodinamika ne čini samo bolji SUV - ona otvara vrata većoj avanturi, manje ograničenja i većoj nezavisnosti.
Aerodinamika nije samo tehničko dostignuće, već i omogućava i više slobode. To znači manje zaustavljanja za punjenje, bolju udobnost na dugim relacijama i smanjen uticaj na životnu sredinu. Novi Compass označava značajnu prekretnicu u putovanju elektrifikacije brenda Jeep, dokazujući da efikasnost i kultni dizajn nisu međusobno isključivi, već mogu koegzistirati u savršenoj harmoniji.
Preispitujući pravila i koristeći aerodinamičku stručnost da bi se otključale prednosti iz stvarnog sveta, potpuno novi Jeep Compass redefiniše šta je moguće za SUV vozila u modernoj eri, gde performanse, održivost i autentičnost idu napred zajedno.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izvor: Stellantis