

Krajem juna, Nissanov kineski partner, Dongfeng Motor Group i Nissan China Investment Co dogovorili su osnivanje nove firme posvećene izvozu automobila. Registrovani kapital ove nove firme iznosi milijardu juana (oko 127 miliona evra), od čega 60 posto obezbeđuje Nissan, a preostalih 40 posto Dongfeng.

Iako Nissan još nije zvanično potvrdio izvozna tržišta, kineski mediji navode da se planira izvoz modela N7 i drugih električnih vozila u jugoistočnu Aziju i na Bliski istok već od sledeće godine. S obzirom na rastuću globalnu potražnju za kineskim električnim vozilima, Evropa i Australija se takođe pominju kao potencijalna tržišta. Uz N7, šuška se i o izvozu drugih modela, poput elektrifikovanog Nissana Z9 ili plug-in hibridne verzije kamioneta Frontier Pro.

Međutim, izvoz ipak neće biti tako jednostavan, navodi Autonet.hr. Nissan će morati značajno da izmeni softver modela N7, jer se trenutna verzija oslanja na kinesku veštačku inteligenciju koja je podložna restrikcijama u mnogim zemljama. Da bi rešili ovaj problem, Nissan će morati da razvije potpuno novi softverski paket za međunarodna tržišta, a za taj zadatak su angažovali lokalnu firmu IAT Automobile Technology.
Inače, Nissan N7 se bazira na postojećem modelu Dongfeng eπ 007, čime je japanski proizvođač uštedio milione koje bi inače potrošio na razvoj vozila od nule. Iako tehnički nije u potpunosti originalan Nissanov proizvod, malo je verovatno da će to smetati međunarodnim kupcima, koji verovatno neće ni znati za njegovo poreklo. Sličnu strategiju je primenila i Mazda sa svojim modelom EZ-6, koji deli platformu s kineskim modelom Changan Nevo A07.
Izvor: Autonet.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan