home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi A8
 
U današnjoj autoindustriji planovi se brzo i stalno menjaju. Volkswagen se nadao da će do sada imati 100 posto električnu ponudu, ali stvarnost je drugačija. Toliko da u Nemačkoj razvijaju novu generaciju visokoperformansnih motora s unutrašnjim sagorevanjem u koje ulažu milijarde evra.

Vođeni procenama i politikama, brendovi i velike grupe su pre samo pet godina pompezno najavili veliku transformaciju. Električni automobil je danas stvarnost, ali ne toliko koliko se očekivalo ili zamišljalo. Još je dug put pre nego što postane jedino rešenje. Stvarnost je bolna i mnoge kompanije moraju promeniti kurs, među njima i Volkswagen grupa. Nemci već razmišljaju drugačije.

Nemački konglomerat je odredio 2026. kao godinu u kojoj će se završiti era motora s unutrašnjim sagorevanjem. Odbili su da prihvate i jedan evro više investicija. Manje od šest meseci nas deli od tog roka, a investicije Volkswagen grupe ukazuju na to da smo daleko od poslednjeg benzinskog motora, piše Klix.ba.

U stvari, Nemci su pokrenuli "Project Nova". Poplavu milijardi za razvoj nove generacije benzinskih motora. Ovo je posebno namenjeno da pomogne luksuznim brendovima poput Lamborghinija da ostanu konkurentni.

O ovome pišu nemački izvori bliski kompaniji. Uprkos trendu elektromobilnosti, SUS motori ostaju važni generatori profita, posebno u luksuznom segmentu, jer je prodaja električnih automobila u ovom segmentu niža nego što se prvobitno očekivalo. Porsche je bila prva kompanija u VAG grupi koja je pretrpela udarac. Taycan je od uspeha postao potpuni neuspeh. Novi primerci se jedva prodaju, ali nakon redizajna, limuzina je bolja nego ikad pre. Porsche se mora vratiti motorima sa sagorevanjem.

Bentley i Lamborghini ne žele da dožive istu sudbinu. U stvari, Italijani su zaustavili razvoj svog prvog električnog automobila u svetlu rezultata prodaje. Lansiraće ga kada za njega bude tržišta.

Suočen sa surovim brojkama, Volkswagen radi na novoj tehnološkoj osnovi za velike limuzine, SUV-ove i sportske automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, kao i za plug-in hibride, pod kodnim nazivom "Project Nova". Takozvana zonska arhitektura ima za cilj da zameni više kontrolnih jedinica s nekoliko snažnih računara. Ovo bi trebalo da poveća efikasnost funkcija kao što su sistemi pomoći vozaču smanjujući troškove i težinu vozila.

Plan je produženje životnog veka trenutnih sistema i platformi koje koriste Porsche i Audi, iako bi to podrazumevalo veliki tehnički remont. Ono što je jasno jeste da Volkswagen Grupa ne može i ne želi zaboraviti na motore s unutrašnjim sagorevanjem, za sada.

Izvor: Klix.ba

Foto Arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 191



Komentari