home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Peugeot 308
 
Deset godina nakon skandala Dizelgejt koji je teško pogodio Folksvagen, ozbiljno narušio imidž kompanije i koštao Nemce milijarde evra, otvara se novo poglavlje za dva istorijska brenda grupe Stelantis: Pežo i Sitroen.

Kako je objavio časopis „Automobile Magazine“, francuske vlasti sumnjaju da su, između 2009. i 2015. godine, dva proizvođača plasirala na tržište dizel vozila Evro 5 standarda koja nisu bila u skladu sa evropskim propisima o emisiji štetnih gasova. Iako još nije doneta konačna presuda, parisko tužilaštvo je zatražilo otvaranje drugog suđenja, nakon optužnica podignutih 2021. godine. U to vreme, Pežo i Sitroen su bili deo PSA grupe, koja je sada spojena u Stelantis. Teorija tužilaštva je da su vozila “namerno kalibrisana” kako bi se zaobišli propisi. Optužbu je odbacio jedan od menadžera PSA grupe, koji je naglasio da su kalibracije bile u skladu sa važećim propisima u to vreme, definisanim kao „izuzetno nejasnim“.

Zaradili su 33,9 miljardi evra

U svakom slučaju, podsetimo se da su između 2009. i 2015. godine dva francuska proizvođača prodala skoro dva miliona vozila koja ispunjavaju standarde Evro 5, za zaradu od 33,9 milijardi evra! Prema zahtevu tužioca za informacijama od 25. juna, za koji je AFP saznao u četvrtak, glavna optužba protiv Pežoa i Sitroena u ovoj aferi je da su prodavali automobile „specijalno kalibrisane“ kako bi „osigurali usklađenost sa standardom koji se odnosi na emisiju azotnih oksida”.

Javni tužilac je istakao kako bi, u svakodnevnim uslovima vožnje, konfiguracija motora koju su usvojili Pežo i Sitroen ugrozila efikasnost sistema protiv zagađenja, uzrokujući višestruka prekoračenja ograničenja utvrđenih za emisiju azotnih oksida (NOx). Prema AFP-u, tužilaštvo smatra da je ovakvo ponašanje učinilo korišćenje tih vozila štetnim po javno zdravlje, doprinoseći nastanku respiratornih bolesti. Ova okolnost, navodi tužilaštvo, mora se smatrati otežavajućom okolnošću.

Dosta tih automobila su kao polovnjaci završili u Srbiji

U međuvremenu, advokati koj zastupaju oštećenje, pozdravili su ovaj razvoj događaja, nazivajući ga „ključnim korakom“ ka pokretanju krivičnog postupka. Takođe su izjavili da njihovi klijenti smatraju proizvođače odgovornim za ugrožavanje javnog zdravlja, i zahtevaju da oni odgovaraju za nastalu štetu pred sudom, uz dosuđivanje odgovarajuće nadoknade.

Citroen C3

Dosta ovih automobila su kao “polovnjaci” stigli kod nas, jer se radi o popularnim modelim sa dizel motorima kao što su Pežo 207, 208 i 308, odnosno Sitroen C3 i C4, u svim verzijama karoserije.

Izvor: Sportal.blic.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Peugeot / Citroen



čitanja : 137



Komentari