home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat 500e
 
Širenjem obnovljivih izvora energije u evropskom energetskom miksu, klimatska ravnoteža električnih automobila se poboljšava. Električna vozila koja se danas prodaju emituju 73 posto manje emisija tokom celog životnog ciklusa od uporedivih benzinskih motora.

U poređenju s računicom iz 2021., ovo je poboljšanje od 24 procentna boda, prema studiji organizacije Međunarodnog saveta za čisti prevoz (ICCT). U proizvodnji električnih vozila, posebno zbog proizvodnje baterija, emisija je oko 40 posto veća nego kod benzinskih motora. Međutim, prema studiji ICCT-a, taj deficit se u proseku nadoknađuje već nakon 17.000 pređenih kilometara. S druge strane, kod drugih vrsta pogona, poput hibrida i plug-in hibrida, poslednjih godina je postignut mali napredak u smanjenju njihovog uticaja na klimu, objasnili su stručnjaci. Hibridna vozila uzrokuju oko 20 posto manje emisija u poređenju s benzinskim motorima, dok se stopa uštede povećava na 30 posto za plug-in hibride.

– Plug-in hibridi se u svakodnevnom životu ređe voze električno nego što se prvobitno pretpostavljalo – objasnio je ICCT.

Za razliku od hibrida, vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem poslednjih godina nisu napredovala, navodi Revija HAK.

Studija takođe obuhvata alternativne pogone poput vozila na gorivne ćelije vodonika. Teoretski bi bilo moguće vrlo veliko smanjenje emisija od 79 posto, ali samo ako se vodonik proizvodi električnom energijom iz obnovljivih izvora. Međutim, zeleni vodonik je za sada redak, a prethodno dostupan vodonik se obično proizvodi korištenjem plina.

– U ovom slučaju, vozila na gorivne ćelije smanjuju emisije samo za oko 26 posto u poređenju s konvencionalnim vozilima na benzin.

Međunarodni savet za čisti prevoz (ICCT) je neprofitna organizacija sa zadatkom sprovođenja istraživanja koja nemaju uticaja na lobiste i pripreme tehničkih i naučnih analiza za tela za zaštitu okoline.

Izvor: Revijahak.hr / ICCT

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 125



Komentari