
S obzirom na to da je ergonomija sastavni deo osećaja vožnje, jednako važna promena onoj ispod poklopca dogodila se u kabini. Kao što se moglo videti na premijeri, novi upravljač sada ima fizičke tipke i pravu tipku za pokretanje motora, navodi Index.hr.
A razlog ove odluke je sasvim jasan – kupci su tako želeli. Oni su se žalili da su kapacitivne (osetljive na dodir) tipke nepraktične i frustrirajuće za korišćenje u vožnji. Ferrari je odlučio da posluša korisnike i vratio je fizičke kontrole na volan.
Model Amalfi je prvi s tim promenama, ali svi budući Ferrariji imaće fizičke tipke, potvrdio je za Autocar Enrico Galliera, direktor komercijalnog odeljenja Ferrarija. Još bolja je vest da će i postojeći modeli moći naknadno da se preprave. Pritom neće biti potrebno da se menja celi upravljač, već samo njegov centralni deo. To će moći da se napravi kod ovlašćenih zastupnika, bez potrebe slanja automobila nazad u Italiju, potvrdio je šef razvoja Gianmaria Fulgenzi za Top Gear.
Podsetimo, Ferrari je započeo s touch kontrolama na modelu SF90, u želji da uključi najsavremeniju tehnologiju. Ali ubrzo su shvatili da to nije "100 % funkcionalno u vožnji". Galliera priznaje:
"Touch tipke su inovativne, ali nismo dovoljno uzeli u obzir da ih ljudi koriste dok voze. Naš je cilj bio - ruke na volanu, oči na putu - i to nismo postigli." Cilj je bio da sistem bude brz i intuitivan poput pametnog telefona, ali u stvarnosti to nije funkcionisalo kako je zamišljeno.
Uprkos kritikama na touch tipke, Ferrari je 2024. zabeležio rekordnu prodaju. Isporučeno je 13.752 automobila, što je rast od 0.7 % u odnosu na prethodnu godinu.
Potražnja je tolika da će nove narudžbine moći da se isporuče tek 2027. godine.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ferrari