
Automobil, u proseku, gubi trećinu svoje pune cene, već nakon tri godine, ali vozila u žutoj boji zadržavaju vrednost bolje od proseka. Ovo se može pripisati činjenici da su te boje manje zastupljene na tržištu, pa postoji veća potražnja u odnosu na ponudu, što podiže njihovu cenu na tržištu polovnih vozila, pokazuje veliko istraživanje koje je sproveo sajt za prodaju vozila Iseecars.com u Americi, prenosi Danas.
Kod kamioneta, narandžasta i zelena boja posebno se ističu kao poželjne. Narandžasta, iako nije popularna među širokom publikom, postala je gotovo zaštitni znak sportskih i robusnih modela kao što su Ford Raptor ili Toyota Tacoma TRD Pro. Zbog ograničenog broja kamioneta u ovim bojama na tržištu, oni zadržavaju vrednost znatno bolje.
Kod SUV vozila, koja su danas najpopularniji segment automobila u SAD, situacija je slična. Neobične boje poput narandžaste, zelene i žute donose veću vrednost, dok su klasične boje poput bele i crne najnepovoljnije kada je u pitanju vrednost pri preprodaji.
Sedani prate opšti trend, ali zanimljivo, zelena boja je među najmanje traženim u ovom segmentu, iako je u celokupnom tržištu jedna od popularnijih boja sa dobrom zadržavanjem vrednosti.
Kupci porodičnih vozila, kao što su minivani, izbegavaju jarke i neobične boje, radije biraju neutralne nijanse poput zelene, braon i sive. Ove boje bolje zadržavaju vrednost u odnosu na žutu ili narandžastu, koje nisu ni dostupne kod većine minivana.
Kada je reč o kupeima i kabrioletima, situacija je drugačija – vozači ovih automobila često biraju jarke boje koje odražavaju ličnost i stil. Žuta, narandžasta i druge svetle nijanse značajno povećavaju vrednost u ovom segmentu, dok standardne boje poput crne, bele i srebrne imaju nižu cenu pri preprodaji.
Istraživanje je pokazalo i da u najvećim američkim gradskim centrima, poput Majamija, Njujorka, Los Anđelesa i Dalasa, žuta boja zadržava vrednost najbolje, dok se na većini mesta bela boja smatra onom sa najvećim padom vrednosti, a u nekim gradovima to je crna.
Zaključno, iako klasične boje poput crne, bele i zlatne dominiraju na tržištu, one nemaju posebnu prednost kod zadržavanja vrednosti. Manje uobičajene i živopisne boje koje nisu široko dostupne mogu doneti vlasnicima veći finansijski benefit pri preprodaji automobila, jer postoji veća potražnja u odnosu na ponudu.
Izvor: N1info.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BASF