home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Boje
 
Boje automobila značajno utiču na vrednost koju vozilo zadržava nakon nekoliko godina korišćenja. Prema istraživanju sajta iSeeCars, u poslednje vreme neke manje uobičajene boje, poput žute, narandžaste i zelene, donose vlasnicima veći povraćaj novca prilikom prodaje automobila. S druge strane, boje kao što su zlatna, bela i crna beleže najveći pad vrednosti.

Automobil, u proseku, gubi trećinu svoje pune cene, već nakon tri godine, ali vozila u žutoj boji zadržavaju vrednost bolje od proseka. Ovo se može pripisati činjenici da su te boje manje zastupljene na tržištu, pa postoji veća potražnja u odnosu na ponudu, što podiže njihovu cenu na tržištu polovnih vozila, pokazuje veliko istraživanje koje je sproveo sajt za prodaju vozila Iseecars.com u Americi, prenosi Danas.

Kod kamioneta, narandžasta i zelena boja posebno se ističu kao poželjne. Narandžasta, iako nije popularna među širokom publikom, postala je gotovo zaštitni znak sportskih i robusnih modela kao što su Ford Raptor ili Toyota Tacoma TRD Pro. Zbog ograničenog broja kamioneta u ovim bojama na tržištu, oni zadržavaju vrednost znatno bolje.

Kod SUV vozila, koja su danas najpopularniji segment automobila u SAD, situacija je slična. Neobične boje poput narandžaste, zelene i žute donose veću vrednost, dok su klasične boje poput bele i crne najnepovoljnije kada je u pitanju vrednost pri preprodaji.

Sedani prate opšti trend, ali zanimljivo, zelena boja je među najmanje traženim u ovom segmentu, iako je u celokupnom tržištu jedna od popularnijih boja sa dobrom zadržavanjem vrednosti.

Kupci porodičnih vozila, kao što su minivani, izbegavaju jarke i neobične boje, radije biraju neutralne nijanse poput zelene, braon i sive. Ove boje bolje zadržavaju vrednost u odnosu na žutu ili narandžastu, koje nisu ni dostupne kod većine minivana.

Kada je reč o kupeima i kabrioletima, situacija je drugačija – vozači ovih automobila često biraju jarke boje koje odražavaju ličnost i stil. Žuta, narandžasta i druge svetle nijanse značajno povećavaju vrednost u ovom segmentu, dok standardne boje poput crne, bele i srebrne imaju nižu cenu pri preprodaji.

Istraživanje je pokazalo i da u najvećim američkim gradskim centrima, poput Majamija, Njujorka, Los Anđelesa i Dalasa, žuta boja zadržava vrednost najbolje, dok se na većini mesta bela boja smatra onom sa najvećim padom vrednosti, a u nekim gradovima to je crna.

Zaključno, iako klasične boje poput crne, bele i zlatne dominiraju na tržištu, one nemaju posebnu prednost kod zadržavanja vrednosti. Manje uobičajene i živopisne boje koje nisu široko dostupne mogu doneti vlasnicima veći finansijski benefit pri preprodaji automobila, jer postoji veća potražnja u odnosu na ponudu.

Izvor: N1info.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BASF



čitanja : 180



Komentari