
Iako je Mercedes ovo potvrdio prošlog proleća, nemački brend je čak odlučio da produži komercijalni vek svojih ulaznih modela za još nekoliko meseci. Nemački brend jednostavno smanjuje balast u svojoj ponudi, pa A i B klasa neće biti na montažnim trakama nakon isteka ove godine, navodi Klix.ba.
To znači da će uvoznici moći i dalje naručiti jedinice iz fabrike, ali će operacije biti ograničene, možda smanjenjem broja opcija opreme, a takođe i broja verzija motora, zadržavajući najsnažnije ili najprodavanije modele, ali ne sve. Dalje, jedinice koje su već proizvedene i ostaju na zalihama biće poslate u prodajne salone širom Evrope.

Minivanove nasleđuju električni automobili, a kompaktni automobili nestaju vrtoglavom brzinom. Poslovanje fabrike u Raštatu biće ozbiljno pogođeno, iako već nekoliko nedelja proizvodi novi Mercedes CLA Coupé, a očekuje se da će se povećati dolaskom hibrida pre kraja godine.
Karavan varijanta novog CLA Shooting Brakea silaziće na montažne trake od proleća 2026. godine, a s iste će silaziti i novi Mercedes GLB, koji je u razvoju, kao i sledeća generacija GLA, za koju se fabrika već priprema. Navodno bi B-klasa mogla nakratko da produži svoju proizvodnju, do početka 2026. godine, ali ne zadugo i samo u mađarskom sedištu fabrike u Kečkemetu, iako to još nije potvrđeno.
Mercedes je jedan od onih brendova koji, ako otkaže neki model, rešava ga se na svim tržištima, iako bi ovu odluku mogla kratko da prolongira narudžbina za taksije. B-klasa, kao takva, izuzetno je cenjena u Nemačkoj i drugim zemljama.
Izvor: Klix.ba
Foto: Mercedes