home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW ID.4
 
Napokon stižu dobre vesti za Volkswagen Grupu. Njihova električna strategija, koja je nekada bila spora i neubedljiva, sada dobija ozbiljan zamah. Više brendova unutar velikog automobilskog koncerna beleži snažan rast prodaje električnih vozila.

Do kraja juna globalna isporuka njihovih isključivo električnih modela je porasla za čak 47 %, dostigavši 465.500 vozila. U Evropi prodaja koncerna beleži plus od 19 % uz rast narudžbina za električna vozila od neverovatnih 89 %, prenosi Index.hr.

Udeo EV modela u ukupnoj prodaji je porastao sa 7% na 11%. Kad je u pitanju PHEV segment punjivih hibrida, gama je osetno bogatija pa ne čudi da je prodaja na globalnom nivou skočila za 41%. Novi modeli plug-in hibrida sada nude do 143 km električnog dometa.

Treba reći i da je ukupna prodaja koncerna iznosila 4,41 miliona vozila, što je rast od 1,3% u odnosu na isti period lane.

VW ID.5

Rast po markama

Ako posmatramo rast po markama, svakako treba izdvojiti dve. S jedne strane to je Škoda s rastom od 147,8%, a u premiumu je to Porsche koji je zahvaljujući prodajnom uspehu Macana s 25.900 prodatih primeraka anulirao nespretnosti Taycana i zabeležio plus od čak 279%.

    Volkswagen (core brand): +14,3 %, odnosno 192.600 vozila

    Škoda: +147,8 %, sa 73.000 isporučenih EV-a

    SEAT i Cupra: zajednički rast od 105,3 %, odnosno 37.600 vozila

    Audi: +32,3 %, odnosno 101.400 električnih automobila

    Porsche: +279 %, sa 34.200 isporuka, najviše zahvaljujući snažnoj potražnji za električnim Macanom

Najprodavaniji modeli

Do kraja juina ID.4 i ID.5 bili su najprodavaniji električni modeli grupe s 84.900 isporuka. Sledi ID.3 s 60.700 komada, dok Audi Q4 E-Tron i njegova Sportback verzija beleže 44.600 prodatih primeraka.

VW ID.3

Svetla budućnost

Najveći razlog za optimizam? VW-ovi najpovoljniji EV modeli još nisu ni izašli na tržište. Sledeće godine stiže ID.2, s početnom cenom od oko 25.000 evra, dok bi ID.1 trebalo da stigne 2027., i to za približno 20.000 evra. Uobičajenom VW strategijom, ta vozila će dobiti i verzije pod drugim brendovima koncerna.

S dolaskom povoljnijih električnih modela i devetom generacijom Golfa koja će biti isključivo električna (pre 2030.), budućnost VW Grupe izgleda daleko bolje. Pritom neće morati da odmerava snage samo s Teslom koja gubi korak na tržištu, već će morati da se u pojedinim segmentima bori sa Stellantisom i Renaultom, ali i kineskim markama.

Profitabilnost ostaje izazov

VW je u procesu agresivnog smanjenja troškova, uključujući ukidanje više od 35.000 radnih mesta u Nemačkoj do 2030. Domaći kapacitet proizvodnje biće smanjen za 734.000 jedinica, delimično premeštanjem proizvodnje aktuelnog Golfa u Meksiko. Takođe, budućnost fabrike Osnabrik je neizvesna nakon prestanka proizvodnje T-Roc kabrioleta 2027., a Drezden će potpuno prekinuti proizvodnju vozila do kraja ove godine.

Uprkos rastu prodaje, VW i dalje ima veliki problem, a to je profitabilnost električnih vozila. Kompanija je priznala da još uvek ne zarađuje ozbiljno na EV modelima te je plan da od sledeće godine zarada po primerku bude na nivou klasično pogonjenih modela.

Izvor: Index.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 134



Komentari