
Kako prenosi Revija HAK, čak su i neka od najvećih imena, uključujući BYD i Chery Automobile, navodno primila sredstva na koja nisu imala pravo. Revizija kineskog programa subvencija za električna vozila obuhvata period od 2016. do 2020. i otkriva ogromna sredstva koja su distribuisana proizvođačima automobila koji nisu ispunjavali uslove. Chery je, na primer, zatražio 240 miliona juana (oko 28 miliona evra) za otprilike 8860 električnih i hibridnih vozila koja nisu ispunjavala uslove za subvenciju. Slična je situacija i s BYD-om. Nema informacija o tome da li su te subvencije morale da budu vraćene vlastima ili je višak iznosa odbijen od nedavnih plaćanja, javlja Bloomberg.

Kina je pokrenula program subvencija za električna vozila početkom 2010. godine i osigurala čak 60.000 juana (7000 evra) po automobilu. Ovaj popust je isplaćivan u velikim količinama proizvođačima koji su zatim mogli da iskoriste popust za smanjenje cena kupcima. Ispostavilo se da je program bio baza za ozbiljne prevare, a samo u 2016. godini kompanije su lažno tražile otprilike 9,3 milijarde juana (otprilike 1,1 milijarde evra) subvencija.
Vladini stručnjaci pomno prate lokalno tržište električnih vozila. Marke automobila pozvane su da zaustave tekući rat cenama i da prestanu da koriste sumnjive prodajne ciljeve za povećanje obima. Nedavno je otkriveno da mnoge firme veleprodajno nude nove automobile trgovcima i distributerima, koji ih zatim registruju da bi ih marke mogle evidentirati kao prodaju. Ta vozila zatim dolaze na tržište kao polovni automobili s nula kilometara.
Izvor: Revijahak.hr / Bloomberg
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Chery / BYD