
Kako navodi Index.hr, analizom su obuhvaćeni najčešći kvarovi zabeleženi njihovim dijagnostičkim alatom u periodu od deset godina, a procenjeni troškovi popravki se baziraju na zvaničnm kalkulatorima samih proizvođača.
Vozači BMW-a plaćaju najviše
Rezultati nisu doneli velika iznenađenja – prva tri mesta su zauzele premium marke. Na samom vrhu neslavne lestvice našao se BMW. Vlasnici popularnih "bimmera" za posetu servisu u proseku moraju da izdvoje čak 1150 evra. Analiza ipak pokazuje da troškovi značajno variraju zavisno o modelu.
Tako je BMW serije 5 rekorde s prosečnim troškom popravke od vrtoglavih 1525 evra. Carlyjeva dijagnostika kao najčešće probleme navodi zamenu DPF filtera i kvar lambda sondi, a oba zahvata spadaju među skuplje. Poređenja radi, popularna serija 3 s prosečnim troškom od 875 evra u ovom kontekstu deluje gotovo pa povoljno.
Srebrnu medalju odnosi Audi, čiji vlasnici u proseku plaćaju 989 evra po poseti servisu. Ipak, i ovde postoje velike razlike među modelima. Pomalo iznenađujuće, najskuplji za održavanje je najmanji model, Audi A1, s prosekom od 1235 evra.
Tek neznatno jeftiniji je Mercedes, s prosečnim troškom od 942 evra. Unutar game ističe se model CLA s prosekom od 1135 evra, dok je popularna C-klasa s troškom od 800 evra osetno ispod proseka marke.
Odmah iza nemačke premium trojke se smestio Volkswagen, čije popravke u proseku koštaju 767 evra. Slede ga Ford s 588 evra i Hyundai s 575 evra. Najmanje glavobolja oko troškova servisa, prema ovoj analizi, imaju vlasnici Škode i Opela. Popravke za češku marku u proseku koštaju 450 evra, dok je Opel apsolutni pobednik s cenom od samo 375 evra – što je manje od trećine troška za BMW.
Treba ipak napomenuti da je Carlyjeva analiza obuhvatila 21 popularan model, zbog čega na listi nedostaju neke marke. Tako, primera radi, ostaje nepoznato da li je Dacia, poznata po niskoj kupovnoj ceni, jednako povoljna i za održavanje. Takođe, istraživanje ne pravi razliku između novih i polovnih vozila, kao ni između pojedinih generacija modela, što može uticati na konačne brojke.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW