
Kako piše Revija HAK, garancija se primenjuje ako kapacitet baterije padne ispod 70 posto onoga što je bilo kada je automobil bio nov. Nakon više od 160.000 kilometara, kapacitet baterije je i dalje 91 posto. To nije iznenađujuće, obzirom na to da test dozvoljava malu marginu greške od oko ±3 posto. Dakle, baterija je u dobrom stanju za svoju starost i kilometražu i nema razloga za brigu. To je impresivno s obzirom na to da se s baterijom nije postupalo baš nežno. Često je punjena do 100% nakon vožnje da bi se osiguralo da sledeći vozač ima puni domet, do 400 km. Automobil je takođe ponekad stajao s napunjenom baterijom. Ništa od toga nije baš dobro za vek trajanja baterije. Da bi se pratilo starenje baterije, automobil je redovno prolazio nezavisna testiranja baterija tokom test perioda. Tablica prikazuje kako se stanje baterije (SoH%) razvijalo tokom vremena.
Uprkos velikoj kilometraži, ID.3 je i dalje veoma prikladan za duga putovanja, sve dok ne dođu zimske hladnoće. Kada je baterija hladna, brzo punjenje traje značajno duže nego u letnjim uslovima, mada automobil ima ugrađeni sistem grejanja baterije. VW bi ovde trebalo da poboljša softver. Automobil je opremljen najvećom baterijom koju VW nudi, kapaciteta 77 kWh. Čak i po hladnom vremenu, automobil može da podnese puno toga. Na minus 9 stepeni, primera radi, bilo je moguće voziti se od podnožja Alpa do glečera Retenbah u Soeldenu (Tirol), do nadmorske visine od 2700 metara i nazad (udaljenost od 400 kilometara) s jednim punjenjem.
ADAC-ovi inženjeri naglašavaju da se Volkswagen ID.3 nakon četiri godine korišćenja pokazao kao veoma dobar automobil za svakodnevnu upotrebu, u mnogim aspektima čak i izuzetan. Sigurno upravljanje, udobna sedišta i dobre performanse znače da je automobil pogodan i za duža putovanja. Automobil je hvaljen i zbog karakteristika poput adaptivnog tempomata s održavanjem trake, izuzetne Matrix LED rasvete i puno prostora u kabini. U gradskoj gužvi i pri parkiranju mnogi vozači cene mali radijus okretanja. Sa živahnim pogonom na zadnje točkove, ID.3 ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 160 km/h. Testni automobil je dugačak 426 cm, težak čak 1,9 tona te nudi 204 KS i 310 Nm obrtnog momenta.
Pređeni km Kapacitet baterije (SoH %) Pređeni km Kapacitet baterije (SoH %)
21.749 96 87.020 94
46.029 96 102.505 93
59.166 96 128.500 92
69.549 95 145.810 91
84.264 94 169.651 91
Izvor: Revijahak.hr / ADAC
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen