
U međuvremenu, noviji električni modeli napravljeni na Volkswagenovoj platformi još nisu uspeli da privuku veći broj kupaca, što je navelo dilere da zatraže sveže ponude. Sada znaci ukazuju na ponovni fokus na putničke automobile. Džim Farli, izvršni direktor Forda, navodno insistira na ponovnom pokretanju razvoja novih putničkih vozila posebno za evropsko tržište.
Prema Automobilwocheu, predstojeća investicija je najavljena tokom video konferencije sa dilerima. Iako je kompanija odbila da zvanično komentariše, jedan diler je opisao vest kao „ogromno olakšanje“, napominjući da su Fordu potrebni novi modeli. Iako se nije razgovaralo o specifičnim tipovima ili segmentima vozila, ovaj potez signalizira strateški pomak za brend.
U poslednjih nekoliko godina, Ford je ukinuo Mondeo, minivenove S-Max i Galaxy, kao i mali hečbek Festu. Focus će uslediti, a njegova proizvodnja će se završiti na jesen 2025. godine.
Prema Auto Newsu, a pozivajući se na podatke Dataforsa, Fordovo najprodavanije putničko vozilo u Evropi do sada ove godine je mali SUV Puma, sa 64.212 jedinica između januara i maja 2025. Kompaktni SUV Kuga je bio drugi sa 44.573 jedinice, dok je Focus, koji će uskoro biti penzionisan, bio treći sa 32.499 prodatih jedinica.
Prodaja novijih električnih Ford Explorera i Caprija, oba napravljena na Volkswagenovoj MEB platformi, bila je razočaravajuća. Između januara i maja 2025. godine, Explorer je zabeležio 15.764 prodaje, dok je Capri uspeo da se proda u samo 5.068 jedinica širom Evrope.
Tokom proteklih nekoliko godina, Ford se sve više fokusirao na svoju profitabilniju diviziju lakih komercijalnih vozila, Ford Pro, koja je osvojila skoro 20% evropskog tržišta tokom 2025. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs