
Udar će osetiti svi, bez obzira da li automobil silazi s proizvodne trake u Pekingu ili u američkom Birmingemu, kaže Vinterhof. Prema njegovim rečima, baš svaki novi automobil je osuđen na poskupljenje, prenosi Index.hr.
"Zbog globalnog lanca snabdevanja, čak i domaći proizvođači moraju da uvoze sirovine i delove iz drugih zemalja", izjavio je Vinterhof za Bloomberg Television. "Za američke potrošače to znači da će vozila pod ovim carinskim režimom biti skuplja. Drugog načina jednostavno nema. Postoji dobar razlog zašto je lanac snabdevanja toliko globalizovan."
Kako ističe šef Lucida, moderna proizvodnja automobila nije lokalna priča. Reč je o složenom globalnom plesu komponenti i sirovina koje čine vaš automobil. Čak i ako se vaš električni auto sastavlja u Teksasu, velika je verovatnoća da njegovo "srce" – grafit, litijum i poluprovodnici – dolazi sa svih strana sveta. Lucid nije prvi, već samo poslednji u nizu proizvođača koji zvone na uzbunu.
Ipak, industrija je nekako do sada uspevala da se provlači. Iako su direktori ranije upozoravali da bi carine mogle zaustaviti proizvodnju u roku od nekoliko nedelja, točkovi se i dalje okreću. Kako? Industrija je iskoristila logističke pripreme i odnose s dobavljačima uspostavljene još tokom pandemije da bi odložila rešavanje problema.
Ključnu ulogu su odigrala i carinska izuzeća, koja su za mnoge brendove bila svojevrsna slamka spasa. Očekuje se da će jedan od najvećih udaraca pretrpeti sektor istraživanja i razvoja. Novi programi staviće se na čekanje u korist seče troškova i prilagođavanja novim pravilima.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Lucid