
Statistike ne ukazuju u tom smeru, nisu ni među prvih 30
Jednom su se proizvođači previše nadali i doživeli pad, i na dobrom su putu da to učine ponovo. Brendovi se muče da nauče lekcije s tržišta električnih automobila. Kažu da se prodaja oporavlja, ali rang lestvice ne pokazuju u tom smeru. Možemo da se zapitamo ‘Zašto mute vodu?‘ Ne može se živeti od iluzija, ili barem tako kažu.
Barem ne velika većina građana, ali čini se da automobilske marke žive u paralelnom svemiru. Jer, od stagnacije prodaje električnih automobila, prešli smo na izuzetan nivo euforije. Situacija koju treba tretirati s oprezom, navodi Jutarnji.hr.
Problem je što smo to već prošli. Ta preterana euforija, to slavlje budućnosti, završilo je pravom katastrofom. Zato je sada, kada neki brendovi i industrijski konsultanti sugerišu da prodaja električnih automobila počinje da se oporavlja, najbolje to uzeti s rezervom, jer to čini se - jednostavno nije istina, piše Motor.es.
U Evropi se električni automobili moraju pomiriti sa surovom stvarnošću. Rezultati u prva četiri meseca ove godine nagovestili su kako će se tržište ponašati u narednim mesecima, baš kao što ćemo tek u oktobru imati pravu predstavu o tome kako će godina završiti. Imajući to na umu, podaci konsultantske firme poput JATO Dynamicsa pokazuju da "tržište električnih modela značajno raste", dostigavši 28 posto u aprilu.
Međutim, ovaj rašireni rast kod nekih marki je zavaravajući i ne znači da se prodaja oporavlja jer se odnosi na određeni model koji je upravo pušten u prodaju, ali osvojio je javnost i uživa u trenutku slave. Zato pogledajte sledeću tablicu koja prikazuje 30 najprodavanijih automobila na Starom kontinentu od januara do aprila. Situacija za električne nije bolje ni prema polovini godine u junu su uglavnom najprodavaniji promenili mesta.
Pozicija Model Prodato Rast/pad
1. Dacia Sandero 87.565 -10,5 %
2. Peugeot 208 75.108 -1 %
3. Renault Clio 74.659 +2,7 %
4. VW Golf 70.833 -17,8 %
5. VW Tiguan 70.785 +20,1 %
6. Citroën C3 67.414 -3 %
7. VW T-Roc 67.364 -2,6 %
8. Dacia Duster 63.957 +13 %
9. Toyota Yaris Cross 63.601 -3,7 %
10. Peugeot 2008 62.752 +3,7 %
11. Opel Corsa 61.046 +10,2 %
12. Toyota Yaris 59.011 -5,1 %
13. Nissan Qashqai 55.348 -7,5 %
14. Škoda Octavia 54.716 -22,4 %
15. KIA Sportage 52.065 -9,9 %
16. FIAT Panda 51.879 -1,2 %
17. Ford Puma 50.931 -13,9 %
18. Renault Captur 50.571 +1,6 %
19. Hyundai Tucson 49.736 -7,8 %
20. MG ZS 47.034 +38,8 %
21. Peugeot 3008 46.076 -52,3 %
22. Toyota C-HR 41.925 +9,6 %
23. BMW X1 40.222 +12,9 %
24. VW T-Cross 39.377 +1,5 %
25. Audi A3 37.818 -20,9 %
26. Toyota Corolla 37.731 +24 %
27. Nissan JUKE 37.440 +2,4 %
28. Jeep Avenger 37.297 +44,5 %
29. Ford Kuga 36.728 +1 %
30. Škoda Fabia 36.414 + 7,8 %
Kao što vidite, među trideset najpoželjnijih u prva četiri meseca 2025. nema električnih automobila, tako da rast prodaje električnih automobila o kojem neki brendovi govore nije dovoljan da bi bili među najprodavanijima.
U stvari, najprodavaniji električni automobil u ova prva četiri meseca se pojavljuje na 33. mestu, a to je Tesla Model Y.
Sledeći u redu je novitet Škoda Elroq (od maja) bolji od Volkswagen ID.4, koji zauzima 44. mesto, a ne mnogo iza njega nije ni Model 3, na 49. mestu u prva četiri meseca. Ipak, proizvođači se takođe igraju s nečim što obično izaziva zbunjenost. Modeli poput Peugeota 208 imaju električne verzije - E-208 - ali one nisu prikazane na lestvici, jer nema podele po verzijama. To jest, kada određeni automobil, poput francuskog, ima različite motore, računaju se samo najprodavaniji, a to su, u pravilu, motori s unutrašnjim sagorevanjem.
Brendovi žele da tvrde da se prodaja električnih automobila oporavlja da bi privukli širu javnost i podstakli ih na prelazak na e-mobilnost. Zato smanjuju prodaju automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem da bi izbegli kompenzaciju za novu formulu za emisije koju je predložila Evropa i izbegli kazne za prekomerne emisije. Još jedan marketinški trik...
Izvor: Jutarnji.hr / Motor.es
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Peugeot