
Izvori iz Mercedesa sada naime kažu da će proizvodnja hečbeka A klase biti produžena za do tri godine.
Smatra se da je odluka doneta zbog kontinuirane potražnje, u kombinaciji sa sporijim nego što se očekivalo usvajanjem novijih Mercedesovih električnih modela.
Proizvodnja limuzine A klase je završena ranije ove godine. Očekuje se da će se proizvodnja hečbeka A klase nastaviti i nakon uvođenja propisa o emisiji EU7 krajem 2026. godine, iako je još uvek nejasno da li će postojeći benzinski i dizel motori biti prilagođeni novim standardima.
Autocar saznaje da će sportske verzije A35 i A45 AMG biti povučene iz prodaje jer njihov dvolitarski turbo motor M139 nije u skladu sa EU7, iako trenutno ne postoji vremenski okvir kada će se to dogoditi.
Proizvodnja A klase će se verovatno premestiti u fabriku u Kečkemetu u Mađarskoj, jer je fabrika u Raštatu, gde se trenutno proizvodi, prenamenjena za proizvodnju novih modela CLA i CLA Shooting Brake.
Budućnost B klase ostaje neizvesna, ali Autocar saznaje da će se Mercedes držati svog prvobitnog plana i obustaviti njenu proizvodnju krajem 2025. godine.
Produženje modelskog ciklusa hečbeka A klase se poklapa sa širom rekonstrukcijom Mercedesove ponude kompaktnih automobila. Njen produženi proizvodni vek odražava potrebu Mercedesa da održi prodaju kompaktnih automobila usred šireg pomeranja ka elektrifikaciji i luksuznim segmentima sa visokom maržom.
U saopštenju poslatom Autocaru, Mercedes-Benz navodi: „A klasa i dalje uživa veliku potražnju među našim kupcima, a trenutno smo u životnom ciklusu ovog vozila. Nedavno je serija ažurirana i poboljšana opsežnim fejsliftom - što ovo vozilo čini još poželjnijim za naše kupce. Ne komentarišemo datume postepenog ukidanja ili odluke o portfoliju.“
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs