home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Atto 2
 
Da li se sećate naslova: Struja će da poskupi, ali će računi da budu manji! Na sličan način možemo da opišemo situaciju sa električnim automobilima u Evropi. Kažu, prodaja se oporavlja, međutim, to ne možemo da vidimo u konkretnim dokazima.

Naime, u top 30 najprodavanijih automobila na kontinentu u 2025. nema električnih modela. Da budemo precizniji, Tesla Model Y je na 33. mestu daleko od Renoa Klija, Dačije Sandero, Folksvagen T-roka, Pežoa 208, Golfa... Proizvođači su, kao i kupci, prilično zbunjeni. Propisi ih teraju ka e-mobilnosti, ali oni to ne mogu da naplate. Jer, nisu svi isti. Tesla živi samo od struje, dok ostali brendovi moraju da rade na više frontova. Uz sve to, konkurencija iz Kine je preplavila tržiše.

Carina za kineske automobile u Americi je 250%

Ali, i ta priča je... ispričana... Kineska vlada je zatražila od domaćih proizvođača da se smire u ratu cena. Kineski dileri, sa svoje strane, žele da brendovi smanje proizvodnju jer su ostali sa velikim zalihama neprodatih automobila i nalaze se pred neizbežnim bankrotstvom. Kako je to moguće? Previše se trudeći da zavede kupca, prodavac je postao gubitnik. Naime, brendovi su maksimalno spustili cene i povećali proizvodnju i sada su dileri ti koji pate. Prema nedavnoj analizi, u Kini bi moglo da ostane samo oko petnaest brendova automobila, u poređenju sa nekoliko desetina koliko ih je trenutno. I dileri takođe plaćaju cenu: Ukupno je više od dvadeset velikih BYD dilerstava u Kini moralo da smanji svoju aktivnost ili potpuno zatvori svoja vrata. Ostaje da se vidi šta će se desiti sa vlasnicima automobila i gde će ih servisirati.

Tako su kineski proizvođači ostali sa hiljadama i hiljadama električnih automobila na placevima. U Evropu ne mogu jer su dodatno oporezovani zbog nelojalne konkurencije. Ista priča je i sa Amerikom i Trampovom carinom od 250% za kineske automobile. I, zato smo došli u glupu situaciju – Kinezi ne mogu da prodaju jeftine električne automobile, a mi ne možemo da ih kupimo jer su u Evropi preskupi. Ali, važni je da prodaja raste iako ih niko ne kupuje, jel tako?!

Izvor: Sportal.blic.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 176



Komentari