
Emisije CO2 nisu pravedno merilo, pogotovo kod električnih automobila
Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA) u svom kontroverznom planu od deset tačaka, kao i proizvođač automobila sa sedištem u Minhenu naglašavaju da stoje iza pariskih klimatskih ciljeva. Međutim, sada je potrebno promeniti kurs.
Kako navodi Revija HAK, BMW i drugi proizvođači automobila već neko vreme rade u koordinaciji s VDA i evropskim udruženjem proizvođača ACEA da bi u budućnosti zamenili ograničenja CO₂ voznog parka procenom životnog ciklusa (LCA). Analiza je metoda procene uticaja vozila na okolinu tokom celog njegovog veka trajanja, pa ne razmatra samo direktne emisije tokom vožnje, već i indirektne emisije nastale tokom proizvodnje, rada i odlaganja vozila, kao i proizvodnju potrebne energije i materijala.
Jedan od najvažnijih zagovornika LCA-a za putničke automobile nemački poslanik u Evropskom parlamentu Jens Gizeke (CDU) koji kaže:
– Trenutno doživljavamo da jednostrani fokus na elektromobilnost nije dovoljan za efikasno suzbijanje klimatskih promena. Da bismo to učinili, potrebne su nam sve tehnologije koje su nam na raspolaganju.
Globalno aktivne automobilske kompanije nastaviće da proizvode i prodaju automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem u budućnosti.
– Ako ne postignemo ovaj sporazum, preti nam daljnje zatvaranje fabrika i gubitak prosperiteta – rekao je Gizeke te zaključio:
– Analiza životnog ciklusa je ključna za pravednu procenu emisija iz različitih vrsta pogona. Prema zakonodavstvu o CO₂ za putničke automobile, dali smo Komisiji rok do 31. decembra ove godine da razvije metodologiju za kalkulaciju emisija tokom životnog ciklusa.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW