
Očekuje se da će fabrika početi s radom sledeće godine i biće značajno manja od prvobitno planiranog. U prvoj godini se očekuje proizvodnja samo nekoliko desetina hiljada vozila, navodi nekoliko neimenovanih izvora.
Fabrika u blizini Segedina u jugoistočnoj Mađarskoj, blizu granice sa Srbijom, prva je evropska fabrika električnih automobila BYD-a. Proizvodnja u fabrici vrednoj četiri milijarde evra je trebalo da počne ove godine, ali je odložena do sledeće godine, rekli su izvori.
Istovremeno, očekuje se da će proizvodnja u prve dve godine rada fabrike biti značajno manja od prvobitno planirane. Kako su izvori objasnili, očekuje se da će u celoj prvoj godini proizvesti nekoliko desettina hiljada vozila, dok je prvobitni godišnji volumen bio 150.000.
Proizvodnja će se povećati 2027. godine, ali će i dalje biti ispod prvobitnog plana, prema izvorima. Očekuje se da će maksimalni obim proizvodnje biti 300.000 vozila godišnje.
U međuvremenu, BYD će početi proizvodnju vozila u novoj fabrici u Turskoj. Prema izvornom planu, proizvodnja bi trebalo da počne krajem 2026. godine, s godišnjom proizvodnjom od 150.000 vozila. Prema nezvaničnim informacijama Reutersa, turska fabrika će sledeće godine proizvoditi više vozila nego ona u Mađarskoj.
U 2027. godini obim proizvodnje u Manisi u Turskoj će značajno premašiti 150.000 vozila, a proizvodnja će se dodatno povećati 2028. godine.
BYD gradi fabriku u Mađarskoj da bi prodavao automobile u Evropi bez carine. Svi automobili koje trenutno prodaje u Evropi su proizvedeni u Kini i podležu uvoznoj carini od 27%. Mnogi automobili proizvedeni u novoj fabrici u Turskoj takođe će biti namenjeni evropskom tržištu i neće biti podložni carinama prilikom izvoza u EU, navodi Reuters.
Izvor: Seebiz.eu / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD