

Podaci su impresivni: čak 84% kupaca novog Renaulta 5 po prvi su put su odabrali ovu marku, što predstavlja jednu od najviših stopa osvajanja novih kupaca u istoriji kompanije. Nedavno istraživanje na skoro 1900 kupaca u Velikoj Britaniji je pokazalo da je većina njih prešla s konkurentskih modela. Tako je 4,4% bivših vlasnika Fiata 500, 3,8% Ford Fieste i 3,4% Mini Coopera odlučilo da svoj stari automobil zameni za novu 'peticu'.

Iako su najčešće zamene dolazile iz iste klase superminija, Adam Vud, direktor Renaulta za Veliku Britaniju, ističe da ne postoji jasan trend ko su kupci. "Dolaze iz premium SUV-ova, manjih automobila i raznih drugih marki. Nekima je 'petica' drugi automobil u porodici, a drugima primarni", objašnjava Vud.

Kako navodi Index.hr, kao ključni faktor privlačnosti navodi retro-futuristički dizajn. "Ključna stvar kod 'petice' je povratak magiji. Ljudi vide automobil i, bez obzira da li sećaju originala, prepoznaju sjajan dizajn koji im izmami osmeh na lice. Emocije su ogroman deo odluke o kupovini i zato beležimo ovakav uspeh", dodao je Vud.
Do kraja juna u Velikoj Britaniji je isporučeno 2400 primeraka, a u aprilu i maju je bio najprodavaniji električni automobil privatnim kupcima. To je Renault pozicioniralo kao drugu najjaču marku u maloprodaji električnih vozila, odmah iza Tesle.

Uspeh 'petice' je pomogao Renaultu da poveća svoj tržišni udeo na 3,7%, uz rast registracija od 16% u prvoj polovini 2025. godine. Prodaja Renaultovih električnih vozila je porasla za neverovatnih 887%, a dolazak modela Renault 4 ove jeseni bi trebalo da donese daljnji rast.

Vud ističe da početna cena od oko 23.000 funti i niski troškovi vožnje čine ukupno vlasništvo vrlo sličnim uporedivim benzinskim modelima. Ipak, naglašava da uspeh nije baziran isključivo na pristupačnosti. "Pristupačna cena je važan faktor, ali industrija često zaboravlja na emocionalnu privlačnost. Mislim da su upravo dizajn i zabava ono što privlači pojedince koji ranije možda nisu ni razmišljali o električnom vozilu", ističe Vud.
"Na mnogo načina, 'petica' je poput trojanskog konja koji će podstaknuti sve više ljudi da pređu na struju."
Izvor: Index.hr / Autocar.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault