
Ali kako navodi Motor1, postoji i svetla strana za legendarni italijanski brend: zapravo se odlično snalazi u Evropi do sada u 2025. godini. Podaci o prodaji koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila pokazuju da je Alfa značajno porasla. U prvih šest meseci ove godine, Alfa Romeo je porastao za 33,3 procenta u Evropi, isporučivši 33.116 automobila. ACEA izveštava o prodaji za 27 zemalja EU, Ujedinjeno Kraljevstvo i članice EFTA (Island, Lihtenštajn, Norveška i Švajcarska).
To je otprilike 10 puta više nego u SAD-u. Šta se tu dešava? Zapravo postoji jedno glavno objašnjenje: Alfa Romeo ne prodaje Junior u SAD-u, manju, jeftiniju alternativu Tonaleu. Naravno, tržišni uslovi se razlikuju, ali ovaj subkompaktni krosover verovatno obavlja najveći deo posla u Evropi.
Odavno smo prošli fazu kritikovanja Alfa Romea zbog toga što nudi toliko SUV-ova. Realnost 2025. godine je da proizvođači automobila imaju veće šanse za opstanak ako proizvode ono što ljudi žele: SUV-ove. Da je Alfa ostala sa modelima kao što su MiTo i Giulietta pored Giulije, bez lansiranja Stelvija i njegovih manjih rođaka, ko zna da li bismo danas uopšte pričali o ovom brendu, zaključuje Motor1.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs