home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alfa Romeo Junior
 
Kada je Stellantis objavio rezultate prodaje Alfa Romea u SAD-u za prvu polovinu godine, brojke nisu izgledale dobro. U prvih šest meseci 2025. godine, ova italijanska marka je u SAD-i pala za 34 procenta, a sva tri modela su zabeležila dvocifreni pad: Giulia (-32 procenta), Stelvio (-40 procenata) i Tonale (-28 procenata). Zajedno, ova tri modela su tamo ostvarila samo 3.164 prodaje.

Ali kako navodi Motor1, postoji i svetla strana za legendarni italijanski brend: zapravo se odlično snalazi u Evropi do sada u 2025. godini. Podaci o prodaji koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila pokazuju da je Alfa značajno porasla. U prvih šest meseci ove godine, Alfa Romeo je porastao za 33,3 procenta u Evropi, isporučivši 33.116 automobila. ACEA izveštava o prodaji za 27 zemalja EU, Ujedinjeno Kraljevstvo i članice EFTA (Island, Lihtenštajn, Norveška i Švajcarska).

To je otprilike 10 puta više nego u SAD-u. Šta se tu dešava? Zapravo postoji jedno glavno objašnjenje: Alfa Romeo ne prodaje Junior u SAD-u, manju, jeftiniju alternativu Tonaleu. Naravno, tržišni uslovi se razlikuju, ali ovaj subkompaktni krosover verovatno obavlja najveći deo posla u Evropi.

Odavno smo prošli fazu kritikovanja Alfa Romea zbog toga što nudi toliko SUV-ova. Realnost 2025. godine je da proizvođači automobila imaju veće šanse za opstanak ako proizvode ono što ljudi žele: SUV-ove. Da je Alfa ostala sa modelima kao što su MiTo i Giulietta pored Giulije, bez lansiranja Stelvija i njegovih manjih rođaka, ko zna da li bismo danas uopšte pričali o ovom brendu, zaključuje Motor1. 

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 161



Komentari