
U prvoj polovini godine, prodaja kineskih marki porasla je za čak 91 posto, dostigavši 347.100 prodatih vozila. Time su zauzeli značajnih 5,1 posto evropskog tržišta, smestivši se tik iza Mercedesa (5,2%) i ispred Forda (3,8%). Štaviše, u junu su kineski brendovi po prvi put prodali više automobila od Mercedesa, što jasno pokazuje smer u kojem se tržište kreće, navodi Index.hr.
Na čelu kineskog talasa je BYD, čija prodaja električnih vozila je skočila za 143 posto u prvih šest meseci, s 41.300 isporučenih jedinica. Time su nadmašili marke poput Cupre i Forda u segmentu električnih vozila. Međutim, uspeh ne leži samo u potpuno električnim modelima. Plug-in hibridi marki kao što su BYD, Jaecoo i Omoda su se pokazali izuzetno popularnima, a BYD-ov model Seal U se u junu borio s Volkswagen Tiguanom za titulu najprodavanijeg PHEV modela u Evropi.

Dok kineski proizvođači slave, slika među evropskim i američkim markama je šarolika. VW Grupa je zabeležila rast od 3 posto, Renault 6 posto, a BMW i Ford takođe beleže pozitivne rezultate. S druge strane, najveći gubitnici su Stellantis s padom od 9 posto i Tesla, čija prodaja je potonula za čak 33 posto u prvoj polovini godine.
Dacia Sandero na vrhu, Tesla Model Y u slobodnom padu
Najprodavaniji automobil u Evropi je i dalje Dacia Sandero sa 128.800 registracija, ali prodaja mu je pala za 11 posto, dok mu se opasno približava Renault Clio s rastom od 7 posto. Peugeot 208 je treći, a slede ga Volkswagenovi modeli T-Roc, Golf i Tiguan. Najveće iznenađenje je potpuni izostanak Teslinog Modela Y iz top 10. Nekadašnji bestseler je pao za 33 posto, na samo 68.800 primeraka. Iako je prolećni redizajn ublažio pad, to nije bilo dovoljno da zadrži vodeću poziciju.
Uprkos Teslinom padu, ukupno tržište električnih vozila je doživelo procvat s rastom od 25 posto. U prvih šest meseci 2025. po prvi put u istoriji je registrovano više od milion električnih automobila. Na vrhu liste najprodavanijih električnih marki u tom periodu je sada Volkswagen, koji je s rastom od 78% pretekao Teslu.
Top 15 najprodavanijih marki električnih automobila u Evropi u 2025.
- Volkswagen – 135.427 (+78%)
- Tesla – 109.262 (−33%)
- BMW – 94.658 (+15%)
- Audi – 74.561 (+53%)
- Škoda – 71.789 (+147%)
- Renault – 64.402 (+58%)
- Kia – 55.915 (+60%)
- Mercedes – 55.428 (+5%)
- Volvo – 49.219 (−32%)
- Hyundai – 46.380 (+33%)
- Peugeot – 43.679 (−2%)
- BYD – 41.270 (+143%)
- Cupra – 37.372 (+109%)
- Ford – 35.239 (+223%)
- Citroen – 33.557 (+185%)
Top 15 najprodavanijih EV modela u Evropi u 2025.
- Tesla Model Y – 68.801 (−33%)
- VW ID.4 – 40.335 (+38%)
- Tesla Model 3 – 39.864 (−33%)
- VW ID.7 – 38.113 (+573%)
- VW ID.3 – 37.421 (+29%)
- Kia EV3 – 35.023 (novi model)
- Renault 5 – 34.206 (novi model)
- Škoda Elroq – 34.076 (novi model)
- Škoda Enyaq – 32.806 (+38%)
- BMW iX1 – 31.337 (+27%)
- Audi Q6 e-tron – 25.802 (novi model)
- Volvo EX30 – 23.927 (−40%)
- BMW i4 – 23.712 (−1%)
- Citroen C3 – 22.664 (novi model)
- Cupra Born – 22.024 (+24%)
Top 10 najprodavanijih automobilskih marki u Evropi u prvoj polovini 2025.
- Volkswagen Grupa – 1.800.504 jedinica (+3%)
- Stellantis – 1.044.983 jedinica (−9%)
- Renault Grupa – 704.023 jedinica (+6%)
- Hyundai-Kia – 540.917 jedinica (−3%)
- BMW Grupa – 485.299 jedinica (+4%)
- Toyota – 478.686 jedinica (−8%)
- Mercedes-Benz Cars – 355.162 jedinica (−2%)
- Ford – 257.337 jedinica (+6%)
- Geely Grupa – 202.230 jedinica (−5%)
- Nissan – 165.645 jedinica (−5%)
Top 10 najprodavanijih modela automobila u Evropi u prvoj polovini 2025.
- Dacia Sandero – 128.842 jedinica (−11%)
- Renault Clio – 122.489 jedinica (+7%)
- Peugeot 208 – 109.146 jedinica (+2%)
- Volkswagen T-Roc – 106.118 jedinica (−5%)
- Volkswagen Golf – 104.162 jedinica (−17%)
- Volkswagen Tiguan – 97.508 jedinica (+28%)
- Dacia Duster – 97.188 jedinica (+9%)
- Peugeot 2008 – 96.378 jedinica (+3%)
- Citroen C3 – 95.891 jedinica (−9%)
- Toyota Yaris Cross – 95.513 jedinica (−5%)
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD / Dacia