
Koji je recept njihovog uspeha? Jeftiniji su od benzinaca!
Novi izveštaj analitičara iz JATO Dynamicsa otkriva da je Kina duboko u električnoj tranziciji. Ukupno je čak 57 posto svih novoregistrovanih u prvom tromesečju 2025. bilo – električno. U Evropi je to 22 posto, a u SAD-u samo 12 posto. Sve ostale zemlje su ispod granice od dva posto.
Globalno, električni automobili čine nešto više od 14 posto prodaje novih automobila, ali razlike između zemalja i regija su velike, navodi Revija HAK.
Ključni faktor uspeha električnih automobila u Kini je cena. U Kini su električni automobili jeftiniji od benzinskih automobila. U proseku, električni automobil košta 21.900 evra, u poređenju s 22.500 evra, koliko košta prosečni benzinac. U Evropi je suprotno: električni automobili koštaju u proseku 54.900 evra, što je 14.000 evra više od benzinskih i dizelskih automobila. SAD je uspeo donekle da smanji razliku u cenama u poslednjih pet godina, ali s prosečnom cenom od 39.900 evra za automobile na fosilna goriva i 52.000 evra za električne automobile, to je još uvek daleko od kineskog nivoa.
Kina je takođe odabrala drugačiji tehnološki put. Sada su tri od četiri kineska električna automobila pokretana LFP baterijama, jeftinijom alternativom koja smanjuje troškove proizvodnje, ali pruža kraći domet. Uostalom takva strategija je omogućila snižavanje cena i proizvodnju električnih automobila u velikom obimu. Zapad još daje prioritet dometu i brzini punjenja, što podstiče razvoj skupljih tipova baterija, ali čini i električne automobile manje dostupnima.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD