
Japanski automobilski div Mitsubishi počeo je da prodaje kamione na kineskom tržištu početkom sedamdesetih godina prošlog veka. Kada su Kinezi počeli da kupuju automobile, Japanci su brzo reagovali, isporučujući jednostavna i jeftina vozila. Mitsubishi je dugo bio jedna od najpopularnijih automobilskih marki u Kini. Ali vremena se menjaju, navike se menjaju, a i tehnologija se menja. Dok je Mitsubishi tapkao u mestu, kineski proizvođači su počeli da konstruišu jeftine i tehnološki napredne automobile, navodi Revija HAK.
Sada Mitsubishi najavljuje da se potpuno povlači s kineskog tržišta, piše Car News China. Razlog je brzi prelaz tržišta na električne automobile koji je izazvao kolaps marke u Kini. Mitsubishi sarađuje s kineskim Shenyangom od 1997. Proizvodili su motore koji su isporučivani kineskim automobilskim markama. Sada kada postoji gotovo samo potražnja za električnim automobilima, Japanci su se povukli iz saradnje i takođe su najavili da će potpuno napustiti Kinu.
U Kini potražnja za automobilima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem i dalje opada. Izvršni direktor Stellantis Asia, Maxime Picat, nedavno je upozorio da bi svi evropski proizvođači automobila uskoro mogli otići iz Kine.
– Ako pogledate šta se dogodilo poslednjih godina, trend je snažan i zapadnim proizvođačima automobila bilo je vrlo teško održati svoju poziciju u Kini – rekao je za Financial Times.
Pre samo pet godina strani proizvođači automobila su kontrolisali kinesko tržište. Tada je Volkswagen bio najprodavaniji automobil u Kini. Sada je BYD najpopularniji među Kinezima.
Izvor: Revijahak.hr / CarNewsChina.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mitsubishi