
Nakon što su u maju dostigli rekordan tržišni udeo, kineski brendovi nastavljaju da značajno rastu na evropskom tržištu. Posebno rekordan je bio jun.
Prema novim podacima koje je dostavio Dataforce, Evropljani su u junu kupili 65.110 kineskih automobila, što je povećanje od 48 odsto u odnosu na isti period 2024. godine. Zahvaljujući ovom povećanju, kineski automobili u junu su imali tržišni udeo od 5,5 odsto.
Najprodavaniji brend u junu bio je MG, sa 25.027 prodatih novih automobila. Sledi BYD sa 14.968 prodatih jedinica, a zatim Chery sa prodatih 8.860 novih automobila u Evropi.
Kada se sumiraju podaci za prvih šest meseci ove godine, podaci su još impresivniji. Naime, od početka godine do kraja juna, u Evropi je prodato 327.712 kineskih automobila. To predstavlja značajan porast od 72 odsto u odnosu na isti period 2024. godine. Nakon prvog polugodišta, kineski proizvođači već imaju udio od 4,8 odsto.
I u ovom slučaju MG je na prvom mestu, sa 151.435 prodatih jedinica što predstavlja skoro polovinuom ukupno prodatih kineskih automobila. BYD je tokom ovog perioda prodao 69.953 novih automobila u Evropi a Chery 38.402.
Izvor: Bizlife.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / MG