home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda Fabia
 
Škoda Fabia je jedan od najboljih budžet automobila koje možete kupiti. Njena budućnost je bila pod znakom pitanja, i iako se nagađalo o mogućem odlasku, "Čehinja" će preživeti i ostati dostupna u prodajnim salonima uz prilagođene Euro 7 propise.

Poslednje godine su bile veoma turbulentne za Škodine "ulazne" modele na MQB A0 platformi. Određeni modeli češkog proizvođača su bili u centru pažnje, a čak se pričalo da su osuđeni na nestanak i da će zato napustiti prodajne salone na mala vrata, podseća Klix.ba.

Modeli čija budućnost je bila pod znakom pitanja su Škoda Fabia, Kamiq i Scala. Ovi modeli su pozicionirani kao početne ponude marke Škoda u svojim segmentima i dele nekoliko zajedničkih karakteristika. Jedna od njih je da su do danas uspešno izbegavali elektrifikaciju. I upravo to odbijanje elektrifikacije je bio jedan od razloga zašto je njihova dugoročna održivost dovedena u pitanje.

Vest se pojavila u februaru 2023. godine kada je početni izveštaj ukazao na nestanak ovog trija zbog propisa o emisijama Euro 7.

Ubrzo nakon te informacije, visoki zvaničnik Škode je bio vrlo direktan, navodeći da ako se početni predlog propisa Euro 7 ne izmeni, biće prisiljeni da prestanu s proizvodnjom ovih pristupačnih vozila dostupnih isključivo s benzinskim motorima. Fabia je bila u centru pažnje. Ne bi bilo razumljivo da Škoda prestane da prodaje Fabiju kada je bestseler i jedan od najboljih budžet automobila zbog EU.

Nakon ublažavanja Euro 7 propisa, koji će uskoro stupiti na snagu, Škoda, kao i drugi brendovi, je odahnula i sada može garantovati opstanak svojih pristupačnih vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Pomenuti Fabia, Kamiq i Scala će nastaviti s proizvodnjom. Čak se navodi da će ovi modeli ostati u proizvodnji do 2030. godine.

Škoda Kamiq

Ovi modeli će i dalje biti prisutni u Škodinoj ponudi, ali uz pripremu za dolazak Euro 7 norme. Dokazi su tu. Škoda je već počela da testira ažuriranu Fabiju da bi je prilagodila Euro 7 standardu.

Škoda Scala

Česi sprovode razne testove da bi osigurali da ovaj model ispunjava pomenute propise. Ispod haube ažuriranog Fabije se nalazi 1,5 litarski TSI benzinski motor. Četvorocilindarski motor sa 150 KS i 250 Nm maksimalnog obrtnog momenta u kombinaciji sa sedmostepenim DSG automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom.

Moramo imati na umu da je Fabia, kao i Kamiq i Scala, dostupna samo sa 1.0 TSI i 1.5 TSI benzinskim motorima. Svi motori imaju pogon na prednje točkove i nijedan od njih nije elektrifikovan. Ne možemo isključiti da Škodini planovi uključuju elektrifikaciju Fabije na početnom nivou koristeći 48-voltnu blagu hibridnu (MHEV) tehnologiju. 

Podjednako je verovatno da će se brend jednostavno fokusirati na optimizaciju trenutnih motora kako bi što više smanjio emisije i na taj način nastavio da prodaje model koji se do danas opire elektrifikaciji. Sve će zavisiti od toga šta će Volkswagen uraditi sa Polom, T-Crossom i Taigom, a u manjoj meri i od toga šta će Seat uraditi sa Ibizom i Aronom.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda



čitanja : 153



Komentari