
Poslednje godine su bile veoma turbulentne za Škodine "ulazne" modele na MQB A0 platformi. Određeni modeli češkog proizvođača su bili u centru pažnje, a čak se pričalo da su osuđeni na nestanak i da će zato napustiti prodajne salone na mala vrata, podseća Klix.ba.
Modeli čija budućnost je bila pod znakom pitanja su Škoda Fabia, Kamiq i Scala. Ovi modeli su pozicionirani kao početne ponude marke Škoda u svojim segmentima i dele nekoliko zajedničkih karakteristika. Jedna od njih je da su do danas uspešno izbegavali elektrifikaciju. I upravo to odbijanje elektrifikacije je bio jedan od razloga zašto je njihova dugoročna održivost dovedena u pitanje.
Vest se pojavila u februaru 2023. godine kada je početni izveštaj ukazao na nestanak ovog trija zbog propisa o emisijama Euro 7.
Ubrzo nakon te informacije, visoki zvaničnik Škode je bio vrlo direktan, navodeći da ako se početni predlog propisa Euro 7 ne izmeni, biće prisiljeni da prestanu s proizvodnjom ovih pristupačnih vozila dostupnih isključivo s benzinskim motorima. Fabia je bila u centru pažnje. Ne bi bilo razumljivo da Škoda prestane da prodaje Fabiju kada je bestseler i jedan od najboljih budžet automobila zbog EU.
Nakon ublažavanja Euro 7 propisa, koji će uskoro stupiti na snagu, Škoda, kao i drugi brendovi, je odahnula i sada može garantovati opstanak svojih pristupačnih vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Pomenuti Fabia, Kamiq i Scala će nastaviti s proizvodnjom. Čak se navodi da će ovi modeli ostati u proizvodnji do 2030. godine.

Ovi modeli će i dalje biti prisutni u Škodinoj ponudi, ali uz pripremu za dolazak Euro 7 norme. Dokazi su tu. Škoda je već počela da testira ažuriranu Fabiju da bi je prilagodila Euro 7 standardu.

Česi sprovode razne testove da bi osigurali da ovaj model ispunjava pomenute propise. Ispod haube ažuriranog Fabije se nalazi 1,5 litarski TSI benzinski motor. Četvorocilindarski motor sa 150 KS i 250 Nm maksimalnog obrtnog momenta u kombinaciji sa sedmostepenim DSG automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom.
Moramo imati na umu da je Fabia, kao i Kamiq i Scala, dostupna samo sa 1.0 TSI i 1.5 TSI benzinskim motorima. Svi motori imaju pogon na prednje točkove i nijedan od njih nije elektrifikovan. Ne možemo isključiti da Škodini planovi uključuju elektrifikaciju Fabije na početnom nivou koristeći 48-voltnu blagu hibridnu (MHEV) tehnologiju.
Podjednako je verovatno da će se brend jednostavno fokusirati na optimizaciju trenutnih motora kako bi što više smanjio emisije i na taj način nastavio da prodaje model koji se do danas opire elektrifikaciji. Sve će zavisiti od toga šta će Volkswagen uraditi sa Polom, T-Crossom i Taigom, a u manjoj meri i od toga šta će Seat uraditi sa Ibizom i Aronom.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda