home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda Octavia
 
Češki proizvođač automobila Škoda ostvario je u drugom tromesečju 2025. najbolji kvartalni rezultat u istoriji sa operativnim profitom od 740 miliona evra, što je u oštrom kontrastu sa slabijim rezultatima matične kompanije Volkswagen.

U drugom kvartalu 2025. Škoda je ostvarila rekordnu operativnu maržu od 8,5 odsto. Nasuprot tome, Volkswagen je zabeležio pad kvartalne dobiti za 29 odsto međugodišnje na 3,8 milijardi evra, uz operativnu maržu od samo 4,7 odsto.

Ukupan profit češke kompanije u prvom polugodištu 2025. porastao je za 12 odsto međugodišnje na 1,29 milijardi evra, prenosi portal Česke novini.

Volkswagen je potvrdio da je Škoda povećala prihod na 15,07 milijardi evra, dok je prodaja automobila češkog brenda porasla za 6,3 odsto međugodišnje na 582.000 jedinica.

Škoda Kodiaq

Kako se navodi, dobar rezultat Škode je pre svega posledica snažne potražnje za električnim SUV modelima Elroq i Enyaq, ali i snažnom interesovanju za Kodiaq u Evropi i model Kylaq u Indiji.

Škoda Kylaq

Glavni izazov za Volkswagen predstavljaju američke uvozne dažbine. Samo u prvoj polovini ove godine koncern je na carine potrošio 1,3 milijarde evra, a očekivanja za celu godinu su snižena, prenosi Tanjug.

Škoda Elroq

Generalni direktor Volkswagena Oliver Blume upozorio je da kompanija ne može da računa na brzo ukidanje carina i da će morati da dodatno ubrza mere za smanjenje troškova.

Izvor: Politika.rs / Tanjug.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda

Škoda je treći najprodavaniji automobilski brend u Evropi

Po prvi put u svojoj 130-godišnjoj istoriji, Škoda je postala treći najprodavaniji brend u Evropi. Isporuke u ovoj regiji unutar šest meseci su dostigle 409.100 vozila, što je povećanje od 10,5 posto u odnosu na isti period prošle godine.

Češki proizvođač je sebi postavio cilj da se do kraja decenije čvrsto etablira među tri vodeća brenda u Evropi, navodi Klix.ba.

Rastom isporuka u prvom polugodištu tekuće godine, češki brend je nadmašio prošlogodišnji rezultat kada su bili četvrti, što je i tada bio svojevrsni uspeh. Ne zaboravimo da su 2022. bili deseti, a 2023. godine sedmi na rang listi najprodavanijih marki u Evropi.

Škoda je ponovo napredovala i u prvom polugodištu je već skočila na treću poziciju, iza Volkswagena i Toyote, ali ispred BMW-a i Renaulta.

Češki proizvođač je na evropskom tržištu isporučio skoro 410 hiljada automobila. To uključuje i najveće pojedinačno tržište Škode, Nemačku, gde je isporučeno 100.700 vozila. Škoda Octavia je i dalje najprodavaniji model s više od 80.000 isporuka.

Elektrifikacija se brzo razvija, a novi modeli Enyaq i Elroq predvode rang-liste. Škodina električna vozila i dalje uživaju veliku popularnost. Kompanija je isporučila 72.000 električnih vozila i 21.400 plug-in hibridnih modela kupcima u Evropi. Oni su zajedno činili 22,8 posto isporuka, što je značajan rast u poređenju s prošlogodišnjih 9,4 posto.

Uspešnu transformaciju Škode prema održivoj mobilnosti dodatno naglašavaju i plug-in hibridna vozila najnovije generacije. Zato, gotovo svako četvrto Škodino vozilo prodato u Evropi sada ima elektrifikovani pogonski sistem. Međutim, Škoda zadržava i dizelaše u ponudi u svoja četiri ključna modela, a upravo oni vuku flotnu prodaju.

Izvor: Klix.ba



čitanja : 87



Komentari