
Navodeći „kontinuirane izazove u automobilskoj industriji“ i „dinamiku tržišta koja se razvija“, Cupra je odustala od svoje strategije širenja u SAD do 2030. godine, i iako kompanija nije ulazila u više detalja od toga, stanje na tržištu električnih vozila u Americi i uvozne tarife na automobile koji se tamo izvoze iz Evrope sigurno stoje iza ove odluke.
Prema uslovima sporazuma koji je postignut između SAD i EU, evropski automobili će biti opterećeni nametima od 15%, u odnosu na samo 2,5% pre nego što je carinski haos počeo ovog proleća.
Cupra je ranije planirala da se pojavi na američkom tlu sa dva električna krosovera, jednim naslednikom trenutnog Formentora, kao i drugim, većim električnim SUV-om.
Veći model je trebalo da se proizvodi u fabrici Volkswagen grupe u Severnoj Americi, mada je moguće i u jednoj u Meksiku, čija je proizvodnja sada podložna visokim carinama od 30 procenata.
Cupra jasno stavlja do znanja da ne odustaje u potpunosti od svojih ideja o širenju u Severnu Ameriku, već da planove o tome odlaže na neodređeno vreme.
„Ne stajemo, samo odlažemo naše lansiranje u SAD i nastavićemo da pratimo razvoj tržišta u narednim godinama kako bismo odredili najbolji tajming i pristup, usklađen sa dugoročnom vizijom brenda“, rekao je Sven Šuvirt, izvršni potpredsednik za prodaju, marketing i postprodaju u Seatu, matičnoj kompaniji Cupre.
Globalne isporuke Cupre su inače porasle za 33,4 odsto, na 167.600 u prvih šest meseci 2025. godine. Najprodavaniji model je bio Formentor sa 54.700 jedinica.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs